Takvimler Son Yapraklarını Dökerken #2

Görsel şuradan alıntıdır.

Yine yılın son günleri geldi çattı... "İyi ki"leriyle, "keşke"leriyle bir yılı daha ardımızda bırakmaya hazırlanıyoruz. Ben de bu sebeple geçen sene yazdığım, 2015'in muhasebesi niteliğinde olan "Takvimler Son Yapraklarını Dökerken" adlı yazımı 2016 için yinelemeye karar verdim.

2016 benim için hayal kırıklığı ve kafa karışıklığı ile başladı. Tıpkı bir önceki yıl olduğu gibi :) İki kişi olmaya hazır mıydım? Tekrar biz olabilir miydik? İçimde 2 yıldır büyüttüğüm kinin içinde bir sevgi tekrar yeşerebilir miydi? Kendimi ikna edebilir miydim? Diyelim ettim. Peki, ya ailemi? Başkalarının kaygıları, mutsuzluğu üzerine bir mutluluk inşa edebilir miydim? Derken... Kendimi ballı kahve yaparken buldum :) Anlayacağınız, 27.11.2016 itibariyle ben artık sazlı, sözlü bir kızım. Halk arasında yerleşmiş, sözlülük diye medeni bir statümüzün olması da beni kahretmedi değil. Neyse :)

İşe girdim, giriyorum, gireceğim derken 1 yıl 3 ayını doldurmuş, asaleti tasdik olmuş bir memurum artık. Zaman ne çabuk geçti falan diyemeyeceğim bu sefer. Çalışma hayatının zorlukları bir yana, memuriyet de bir o kadar zor geldi bana. Öyleyse, görevimin avantajları, dezavantajları başka bir yazının konusu olsun deyip 2016 yılına dair hayatımı bir film şeridi gibi gözümün önünden geçirmeye devam ediyorum.

Kızlar ilkokula, İlhan liseye başladı. Bense 25 yaşımı doldurdum bu yıl. Tükettiğim yılları onların okul hayatından daha net takip edebiliyorum. "Hayat yaş aldıkça güzel" diyen Renault'a inat, "Hayat yol aldıkça güzel" diyorum ben. 2016'ya dair tek hedefim olan "Hayatın bana getirdikleriyle/ getirdiklerine rağmen, olaylar karşısında "ben şimdi ne yapacağım?" paniği yaşamadan, hayatı planlarıma uydurmaya çalışmak yerine, akışa direnmeden hayatımı idame ettirebilme yetisini kazanmak" hedefini gerçekleştirmedim bu sene de. Hatta, hayata dair kaygılarımın daha da çok arttığı, olaylar karşısında bulduğum yegane çözümün her şeyden daha da fazla vazgeçmek olduğu bir yıl oldu. 

Koşturmalarımdan mütevellit, blogda fazlaca aktif olamadım bu yıl. Bu yazı ile birlikte yalnızca 51 yazı yayınlayabilmişim. Farklı telaşlarımın olacağını bilsem de 2017'de blogumu daha aktif kullanmayı, yazdığım yazıların biraz daha dışına çıkarak birtakım deneyimlerimi de sizlerle paylaşmayı düşünüyorum.

Son olarak 2017'ye ilişkin temenniler, hayaller ve hedeflerime değinecek olursam;

* Tabii ki öncelikle milletimizin ve tüm Müslümanların birlik, beraberlik ve selameti...

* Sağlık ve iç huzuru...

* Daha az tüketmek, daha fazla üretmek ve mümkün olduğunca doğal yaşamak

* Stres ve zaman yönetimini öğrenmek

* Her şeyde olduğu gibi bir okuma rutini oluşturmak

* Spora hayatımda yer vermek

* Yazmayı hayatımın bir parçası haline getirmek

* YDS'den 70'i geçmek :)

* Tezimi bitirmek

* Vee 2016'nın gerçekleştirilemeyen yegane hedefini gerçekleştirmek :)

Geçen seneki kadar eğlenceli bir yazı olmadı, olamadı. Hal-i pürmelalimiz ortada... Coğrafya olarak öyle bir belirsizliğin içindeyiz ki bırakın yıllık planlar yapmayı, yarının ne olacağı kaygısı taşıyoruz. 2017'de, ülkemizi kan gölüne çeviren terör belalarından kurtulabilmekse en büyük dileğim... Daha güzel günlere uyanabilmek temennisiyle... Yeni yılda her şey gönlünüzce olsun ♥











26 yorum:

  1. 2017 yılında isteklerimizin gerçekleşmesi, mutluluk ve huzur dilerken asaletinin onaylanmış olmasından dolayı kutlarım.

    YanıtlaSil
  2. Fotoğraf benim desem mi :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Gerçekten mi? :) Belirttiğim adresten alıntı yaptım. Başka nick'te bir kullanıcıya ait görünüyordu. Sorun teşkil edecekse kaldırabilirim.

      Sil
  3. Dilerim Bu 2017 di herkese iyi gelir Her şey güzel gönlünce olsun inşallah Sevgiler ....

    YanıtlaSil
  4. Aminnn.Huzur var mı huzur???An itibariyle nasılsın sen geçen seneyi boşver😘💕

    YanıtlaSil
  5. Tüm dileklerin gerçekleşsin inş. milletçe güzel günlerin özlemini çekiyoruz artık. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Dilerim olumlu gelişmelerin olduğu bir yıl olur hepimiz için.

      Sil
  6. Ne güzel yazmışsın. Samimi ve akıcı bir dilde... insallah dilediğin her şey olur. Allah hayırlı bir ömür nasip etsin sana sevdiklerinle beraber. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Berikacım :)
      Amin, cümlemize inşallah :)

      Sil
  7. 2016 herkes için zor bir yıl oldu. Yine de güzel başlangıçlar getirmiş olmasına sevindim. Şu sözlülük mevzusu..:) garip de olsa güzel başlangıçların imzası gibi. Mutluluklar dilerim. 2017 güzellikler getirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, biraz öyle :) Çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için :)

      Sil
  8. Bu yıl benim içinde kötü geçti. Başarısız olduğum çok konu oldu. Dediğin gibi önce müslümanlar sonra ülkemiz için bu yıl güzel şeyler olsun inşaallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım 2017'de telafi edebilir, önündeki tüm engelleri aşabilirsin. Kocaman 1 sene var önümüzde ne de olsa :) Amin, inşaallah...

      Sil
  9. Blogunuzu severek takip ediyorum, ben de bloguma bekliyorum :)
    hasibecengiz.blogspot.com.tr
    Ayrıca blogumda bir çekiliş var, herkes davetli!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)
      Derhal inceliyorum.

      Sil
  10. Çok keyifli bir yazı olmuş. İnşallah yeni yıl mutlu olduğun bütün isteklerinin gerçekleştiği bütün sorunların geride kaldığı bir yıl olur inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Aslıhancım :)
      Umarım senin için de öyle olur :)

      Sil
  11. Senin de gönlünce olsun, Huzur. Blogger adında olduğu gibi, huzurlu bir yıl geçirirsin umarım. :)
    Gönlünden geçenlere, kalemine sağlık. Keyifle okuduğum bir yazı oldu. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler River :)
      Güzel yorumun beni çok mutlu etti. 2017de senin de her şey gönlünce olsun :)

      Sil
  12. Güzel temennilerinizin gerçekleşeceği bir yıl olur dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevda Hanım :)

      Sil
  13. Merhaba bende size koştum geldim hemen :) takipteyim bu güzel blogu :) sevgiler

    YanıtlaSil