Mutluluğun Pixel Hali: Hama Boncuğu


Merhabalar,
Bu gün hobiseverler için farklı bir materyalden bahsedeceğim. Aslında Türkiye piyasasına gireli yaklaşık 4-5 yıl oluyor. Haberdar olmayanlar için sevdiğim bu ürün hakkında birkaç şey söylemek istedim.


Hama Boncuğu Nedir?


hama boncuğu

Görselden de anlaşılacağı üzere hamaların renkli boncuk makarnaları andırır bir halleri var :) Bilhassa çocukların ince motor gelişimlerine yardımcı olmak üzere mini, midi ve maxi olarak 3 farklı boyda üretilmiş bir çeşit plastik boncuk. Ancak, günümüzde daha ziyade yeni materyal arayışındaki hobicilerin gözdesi durumunda. Mini ve midi boyları yetişkinlere, maxi boyu ise daha çok çocukların kullanımına hitap ediyor denilebilir.


Hama Boncuğu Nasıl Kullanılır?


hama beads

Hama boncukları, plastik boncuk dizme tablaları ile birlikte kullanılmaktadır. Bu tablalara boncuklarla istenilen figür dizilir. Ardından yağlı kağıt olarak ifade edilen pişirme kağıtlarından bir parça, figürün üzerine yerleştirilir.

Kaynak: Ikea
Buharsız konumdaki bir ütü yardımıyla düşük ısıda dairesel hareketler ile boncukların birbirine yapışması sağlanır. Boncuklar, pişirme kağıtlarının altından renkleri değişmiş şekilde görünmeye başlayana kadar bu işleme devam edilir. Ardından pişirme kağıdının bir ucundan tutarak yavaşça figür tabladan ayrılır ve soğumaya bırakılır.


Hama Boncuğu ile Neler Yapılabilir?



Hama boncukları ile magnet, anahtarlık, broş, takı, toka, oyuncak, kalemlik, bardak altlığı, tablo, çeşitli paket süslemeleri kısacası hayal gücünüz doğrultusunda pek çok el yapımı ürün elde etmeniz mümkün.


hama beads



hama beads

Kaynak: Pinterest

Kaynak: Pinterest

Hama Boncuğu Şablonlarına Nereden Ulaşılabilir?


Pinterest'in arama kutucuğuna "hama beads pattern" yahut "perler beads pattern" yazarak pek çok figür şablonuna ulaşmanız mümkün.


Kaynak: Pinterest
Fotoğrafları net olarak çekilmiş figürlere bakarak da çok kolay bir şekilde aynı figürü yapabilirsiniz. Hatta sevdiğiniz çarpı işi modellerini hama boncuğuna da uyarlayabilirsiniz. Teknikler birbirine çok yakın, neden olmasın? :)

Kaynak: Pinterest



Hama Boncuğu Nereden Temin Edilebilir?



Hama boncuğunu IKEA'nın çocuk reyonundan Pyssla Beads adıyla temin etmeniz mümkün. Bir kavanozun içerisinde farklı renklerde 10.000 adet boncuk yer alıyor. Fiyatı ise 24,99 tl. IKEA'da hamaların yalnızca midi boyu yer alıyor. Ben daha fazla renk ve boyut seçeneğine sahip olmak istiyorum derseniz size Kubika Toys'u önerebilirim. Fiyatları IKEA'ya nazaran pahalı olmakla birlikte renk seçeneği ve kalite bakımından sizleri fazlasıyla tatmin edecektir.




Hama boncuğu ile birlikte elbette tablaları da satın almanız gerekiyor. IKEA'dan 4 adet tablaya 5 tl gibi bir rakama sahip olabilirsiniz. Kubika Toys ise tabla seçeneği konusunda yine açık ara önde diyebilirim.



Hama Boncuğu ile Çalışmanın Püf Noktaları



* Ütüyü boncukların üzerinde kararında tutun. Boncukların fazla ısınması onları eriterek formlarını bozacağı gibi tablanızın da erimesine ve bir daha kullanılamaz hale gelmesine sebebiyet verecektir.



* Figürün her iki yüzünü de ütülerseniz daha sağlam bir obje elde etmiş olursunuz. Tabii objenin daha ince olacağını ve pixel görünümünün azalacağını da belirtmekte fayda var.



* Boncuğunuzun boyutuna uygun tabla satın alın.



* Takı ve tablolar için en uygun hama boncuğu mini boyutta olanlarıdır.



* Tablo gibi büyük objelerin yapımı için birbirine geçmeli boncuk tablası kullanmanız işinizi kolaylaştıracaktır. Bu şekilde istediğiniz ebatlarda bir figür elde edebilirsiniz.



* Anahtarlık gibi çabuk deforme olabilecek objelerin arkasına keçe yapıştırarak daha uzun ömürlü olmalarını sağlayabilirsiniz.



* Boncukların üzerine ağırlık koyup soğumaya bırakarak daha düzgün formlu figürler elde edebilirsiniz.



* Eliniz alışana kadar boncukları tablaya dizmek için cımbızdan yararlanabilirsiniz. Cımbız sizi biraz yavaşlatacaktır ancak yanlış dizilen boncuğu tabladan alırken diğer boncukları bozmamak için mutlaka cımbızdan yararlanın.


Benim kendi deneyimlerim sonucu hama boncuğu ile ilgili aktarabileceğim bilgiler bu kadar. Umarım, merak edenler için açıklayıcı bir yazı olmuştur. Sorularınızı yorum olarak bırakabilirsiniz. Herkese bol hobili günler dilerim :)


12 yorum:

  1. ilk defa senden duydum, ama gayet rahatlatıcı bir uğraş gibi duruyor... hoş ben bu sıralar dikiş öğrenmeye çalışıyorum,ondan sonra belki sıra hama boncuğuna gelir ... sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ben de bilmiyordum pek iyi fikirmiş :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor. Fiyatı da çok uygun. Stres atmak için böyle uğraşları tercih ederim. Bilgilendirme için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Çocuklar için çok ideal bir etkinlik malzemesi derim ben buna!..yüzbinlercesi var dediğin gibi küçüğü büyüğü desen desen aksesuarlar yapılabilir.
    Selamlar gönderiyorum canım kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Çok tatlılar. Saatlerce oyalansan bunlarla sıkılmazmışım gibi gözüküyor :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzelmiş bunlar bayıldım bende bilmiyorum da sayende öğrendim :) Teşekkürler bilgin için

    YanıtlaSil
  7. Zokaya yaptığında görmüştüm :) çok güzel yapıyorsun ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Great work my dear so colorful
    Kisses for you
    New post ❤

    YanıtlaSil
  9. Rastlamıştım daha önce, malzemeleri bulursam bende yapmak istiyorum. Çok şirin şeyler çıkıyor ortaya gerçekten. Harika olmuş.

    YanıtlaSil
  10. ben de bendeee bayılıyorum şu hama boncuklarına.senin yaptıklarına da bayıldım.benim de yaptığım birsürü obje var.En kısa zamanda ben de paylaşmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar,
    Blog keşif etkinliğinden geliyorum. Sizi takibe aldım bende bloguma beklerim :)
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  12. Yaa okuyunca hemen alayım dedim ama ütü işi bozdu beni.Uğraşılmaz ki ütüyle falan🤔

    YanıtlaSil