Yüreğinin Götürdüğü Yere Git - Susanna Tamaro



yüreğinin götürdüğü yere git
Yüreğinin Götürdüğü Yere Git-Susanna Tamaro
Can Yayınları
149 sayfa
Oldukça aşina olduğumuz bir söz " Yüreğinin götürdüğü yere git". Ne var ki ben birkaç ay öncesine kadar bu adı taşıyan dünyaca ünlü bir romanın varlığından habersizdim. Aslında bir 90'lar çocuğu olarak çok daha evvel tanışmış olmam gerekirdi. Gün geçtikçe daha iyi anlıyorum ki ortaokul dönemimde kitaplar konusunda yeteri kadar yönlendirilmedim ya da her zaman akranlarına örnek öğrenci olarak gösterilen ben, kitaplar konusunda aslında o kadar da hevesli değildim. Sanırım, ikincisi.

Bu küçük muhasebeden sonra biraz da kitabın konusundan bahsedeyim. Kitabı, ergenlik dönemindeki torununun Amerika'ya gitme kararı almasından sonra 80 yaşlarında bir kadın olan Olga'nın onun için tuttuğu bir günlük yahut postalanmamış mektupları olarak özetleyebilirim. Olga yazılarında annesinin, kendinin, kızının ve torununun iç huzursuzluklarının kaynağına iniyor. Yaşamının son demlerinde hayat tecrübelerini, sırlarını ardında söylenmemiş hiç bir kelime bırakmama gayreti ve çok fazla zamanı kalmadığı endişesiyle torununa aktarıyor. Kişisel gelişimden felsefeye, politikadan dine pek çok şeyi bulabileceğiniz bilge bir yaşlının yaşam öyküsünü seveceğinizi düşünüyorum. Unutmadan! Kitabın ilk sayfasında Küçük Prens severleri çok tatlı bir sürpriz bekliyor :)

Heybeme Kalan Kelimeler

*...Öksüz mü? İnsanın ninesi ölünce böyle denir mi? Pek emin değilim. Belki de nineler ve dedeler, kayıpları adlandırmaya değmeyecek aksesuarlar olarak görülüyorlardır. İnsan dedesinden ve ninesinden, ne öksüz ne yetim ne de dul kalır. Onları uzun yolun bir yerinde doğallıkla, dalgınlıkla, sanki bir şemsiye unutur gibi bırakırız.

* Ölüler yokluklarıyla değil de onlarla bizim aramızda söylenmeden kalan sözler yüzünden keder verirler asıl.

* Herkes en iyi tanıdığı dünyadan esinlenir.

* İç dünyam düzenli değildi, bu yüzden içimde kaynayan karışıklığı dış dünyaada görmek beni rahatsız ediyordu.

* Mutsuzluk genel olarak dişi çizgiyi izler. Bazı kalıtsal anormaliler gibi anadan kız evlada geçer. Geçerken de zayıflayacağına daha yoğun, daha kalıcı ve daha derin olur.

* Sevgiye tembellik yakışmaz. , onu dolu dolu yaşamak için kararlı ve güçlü devinimler gereklidir.

* Güçlü olabilmek için insanın kendini sevmesi gerekir; kendini sevebilmek için de insan, kendini derinlemesine tanımalı, kendi hakkında her şeyi, en gizli, kabullenmesi en zor şeyleri bilmelidir.

* Bir insanı yargılamadan önce gökte üç ay eskiyinceye dek onun makosenlerinde yürü - Kızılderili Atasözü

Alıcılarıma Takılanlar




30 Ağustos 2016
12:05
Ankara

13 yorum:

  1. Ben de sanırım bu kitabın varlığından habersizdim. özellikle tasarımında takılı kaldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can yayınlarının klasik tasarımlarını sevdiğim kadar bu özgün tasarımlarına da bayılıyorum :)

      Sil
  2. Alıntıları okuduktan sonra kesinlikle almaya karar verdim. Sayfa sayısının az olması da çok hoş çünkü bu aralar kitap okumaya vakit ayıramıyorum. Çok çok merak ettim kitabı. Fotoğraf her zamanki gibi harika. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Buse :) Bir solukta okuyacağını düşünüyorum :)

      Sil
  3. "Ölüler yokluklarıyla değil de onlarla bizim aramızda söylenmeden kalan sözler yüzünden keder verirler asıl." cümlesi kitapta en sevdiğim cümledir. Bir de bir yerde aklındaki düşünceleri sezon sonu alış verişinde itişip kakışan hanımlara benzetmesini çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sezon sonu indirimi benzetmesi benim de çok hoşuma gitmişti :)

      Sil
  4. Okumak istediklerim arasında bakalım ne zaman alırım ne zaman okurum okunması gereken çok güzel kitaplar aldım. ..
    Hoş geldin Esra iyi ki geldin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geri dönmemde senin katkın çok büyük Sevgi Abla. Tekrar teşekkür ederim, hoş buldum :)
      Okuma listenin bir yerine muhakkak sıkıştır derim.

      Sil
  5. Yeniden hoşgeldin :) Bu kitabımı okumuştum Gerçekten Okuduğum kitaplarının arasında ki en iyi kitap Okurken gözlerim dolmuştu .....Yeniden hatırlattığın için teşekkürler tekrar geri okuyacağım kitabı ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum :) Bazı kitaplarla olan dostluklar ara ara tazelenmeli :)

      Sil
  6. Ben bu kitabı çok seven kesimdenim, umarım herkes okur :)

    YanıtlaSil
  7. Yüreğinin Götürdüğü Yere Git kitabını lisedeyken kuzenlerimde gördüğüm için biliyordum ama kitabı ben de geçen hafta okudum. bloguma da bugün yazdım. etkilenmemek için senin yazını okumayı ertelemiştim. altını çizdiğimiz ortak cümleleri görmek gülümsetti :-)

    YanıtlaSil