Anne Keki

Kararsız bir cumartesi sabahından merhabalar!
"Çamaşırlarımı yıkasam? Evi mi temizlesem? Kuaföre mi gitsem? Kitap mı okusam? Boyama mı yapsam?" derken oturdum sizlere kek tarifi yazıyorum. İnsanın haftada hepi topu iki güncük tatili olunca ne yapacağını şaşırıyor tabii :)

anne keki


Tarif tabii ki bana ait değil. Bir kek yaparken bile kırk kere tarifi kontrol eden birinden kendi tarifini vermesini bekleyemezsiniz. Tarif, çok sevdiğim Lokma Dergisi'nin 2015 Kasım sayısından. Bir derginin tüm tarifleri tutar mı? İnanın tutuyor. Malzeme temini konusunda biraz zorlansam da Lokma ile mutfakta vakit geçirmekten inanılmaz keyif alıyorum. Fotoğraf ise bizzat şahsıma ait ;) Bu güzel vintage fincan da anneannemin çeyizinden kalma.

Kekin yapılışını da anlatıp denemek isteyenler için tarifi tamamlayayım:
İlk dört malzemeyi bir yerde eleyin. Yumurta ve şekeri ayrı bir yerde 5 dakika boyunca mikserle köpürene kadar çırpın. Yoğurt ve zeytinyağını ilave ederek sadece karışana kadar çırpın. Bir spatula ile unlu karışımı söndürmeden yumurtalı karışıma yedirin. Önceden yağladığınız orta boy bir kek kalıbına toz cevizin bir kısmını dökün. Kek harcının 3/4'ünü kalına dökün, kalanına kakaoyu döküp karıştırın. Açık renkli harcın üzerine gelişi güzel döküp bıçakla şekil verin. En son toz cevizin kalanını en üste serpin. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında , kürdan batırdığınız temiz çıkana kadar -yaklaşık 45 dakika- pişirin.

Deneyecekler için şimdiden afiyet olsun. Herkese keyifli bir haftasonu diliyorum ♥



23 yorum:

  1. Emeğine sağlık tatlım nefis gözüküyor.

    YanıtlaSil
  2. Hafta sonu ben de senin gibi yapmak istediğim onlarca şeyi düşünüyorum, hiçbirini tam olarak yapamadan tatil bitiyor. Bir günü bitti bile.

    Blogunun tasarımını değiştirmişsin. Daha sade, yalın bir tasarım olmuş. Güzel günlerde kullan :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak pazar da bitti bende durum aynı. Umarım sen daha iyi durumdasındır :)
      Evet, blogum 1 yaşına girmeden tasarımını yenilemek istedim. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Çok güzel gözüküyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Bu tarif gerçekten de anne tarifi. Annemden öğrendiğim ve yıllardır uyguladığım tarif:)) Sadece şekeri 1 sb koyuyorum ben. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben de şekeri hep daha az kullanırım. Belirtmeyi unutmuşum :)

      Sil
  5. Elinize sağlık, fincan çok güzel :)

    YanıtlaSil
  6. Keke bak anam gel beni ye diye haykırıyor, ellerine sağlık :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hoşsun Calimero :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Kek yapmıyorum; çünkü yapınca yemem gerekiyor :) Yemeyeyim şu da şurada dursun demiyorum ben maalesef :)) Ama, cidden şahane olmuş seninki. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin, insan mis gibi kek kokusuna karsi koyamiyor evde olunca:)
      Cok tesekkur ederim canim.

      Sil
  8. Kekiniz harika görünüyor. değmesin yagli boya sayesinde kesfettim sizi.ne dersiniz yazisini okudum cok eglenceli yazmissiniz.musait vakitlerde diger yazilarinizida okuycam ins sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begenmenize cok sevindim. Her zaman beklerim :)

      Sil
  9. canım bloguna BAYILDIMMMMM !!! çok güzel olmuş....

    YanıtlaSil
  10. Adı gibi huzurlu bir blog kutlarım ,kekiniz de güzel görüntü vermiş afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  11. Kek de çok güzel duruyor ama fincana bayıldım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler canim ben de cok seviyorum :)

      Sil
  12. Bloğumda ödüllü blog keşif etkinliği var ayrıca çam sakızı çoban armağanı ufak bir hediyesi olan çekilişim var beklerim sevgiler

    YanıtlaSil