Araba Kullanmak vs. Hayat


"Sürekli dikiz aynasına bakarak araba kullanılmaz." Trafiğin altın kurallarından biridir bu. Zira sürekli arkadaki araca bakmak yola odaklanmayı güçleştireceğinden kaza yapmanıza sebebiyet verebilir. Sadece trafikte yapacağınız hamlelerde ardınızı kollamak için dikiz aynasına bakmanız gerekir. 

Peki ya geleceğe dikiz aynasından bakanlar?
Bir gözü geçmişte olup önüne bakmayı bir türlü beceremeyenler?
Anıları ara ara zihin arşivinden çıkarıp tozunu almayı, onları havalandırmayı, yamayıp yerlerine kaldırmayı bir marifet bilenler?
Onlar içinde geçerli değil mi bu kural? En çok da benim için.

Peçete koleksiyonu yapmış bir neslin mensubu olduğumdan mıdır bilinmez anı koleksiyonculuğu yapmayı hep çok sevdim. İyi ya da kötü fark etmeksizin hayatımın her anına haddinden fazla kıymet verdim. Beni az çok tanıyorsunuz işte. Açılması bir dakika bile sürmeyecek bir hediye paketi için uzun müddet kafa yoran, insanların hayatına dokunabilmek için fırsatlar kollayan ve bundan inanılmaz keyif alan bir yapıya sahibim. Gerçek şu ki onları hayatıma dahil ettiğim kadar hiçbir insanın hayatına dahil olamadım.

Bir an için içimi huzurla dolduran, bana tebessüm ettiren hiçbir anımdan vazgeçmedim. Unutmak için çok sebebim vardı. Olmasa da istesem bulabileceğimden şüphem yoktu. Hatta bir sebebe bile gerek yoktu. Emin olun yapardım. Fakat yapmadım işte.

Aradan tam 8 sene geçti. İlk kez geçtiğimiz pazartesi "keşke yapsaymışım" dedim. Sevilmeyi, değer verilmeyi hak eden insan topluluğu o kadar azınlıktaki. Emin olun ben sadece değer vermek için bahaneler arıyorum. Hepsi bu. Fazla ince düşünmemek lazım vesselam. Artık anıları, taşınırken gözden çıkarılan eşyalar misali ardında bırakıp gitme zamanı. Kafamın çark ettiği gün dahil olmak üzere yaşadığım hiçbir şeyden pişmanlık duymamakla birlikte bu, hayata karışmak için dikiz aynasına attığım son bakıştı. Zira sol şerit boş, önüm açık.


9 yorum:

  1. Yazılarında huzur bulduğumdan bahsetmişmiydim 😂 neyse onu bi ara sana detaylıca anlatırım ama sen övülmeye ihtiyacı bile olmayan bir insansın. Öyle güzel yüreğin varki hani boş bi yürekte değil bu şakalarından tut tüm hayatını, herşeyini çok seviyorum. Emin ol istesen karşı tarafı zekanla yerle bir edeceğindende şüphem yok. Yalnız gerçekten insanları seviyorsun belki bu seferde göl maya tutmadı ama kim vazgeçerki. Eski iyi olsaydı eskimezdi derler ne kadar doğru bilinmez ama yeni hayat felsefelerimdendir kendisi. Kalemine sağlık. Sen yaz ki biz okuyalım sen yazki aslında ezilmeye layık insanları bile sevgimizle onurlandırdığımızı zamanı geldiğindede dank etkisi yaratacığımızı bilelim-bilsinler. Seni seviyorum

    YanıtlaSil
  2. Usta şöför olduğunuzda, dikiz aynası da çok kullanılmıyor, ayaklarınız da sizi beklemeden basacağı yeri biliyor. O zaman, araba kullanırken kafa dinlemeyi bile başarabiliyorsunuz. Çok güzel benzetme olmuş, hayat-trafik-araba-şöför... işte bu kadar. En önemlisini unutuyoruz, varmak istediğimiz yer...

    YanıtlaSil
  3. Bunu keşfetmek yetmiyor, kararlı bir şekilde o sol şerit dolmadan bas gaza...

    YanıtlaSil
  4. Severek okudum yazınızı. İçtenlikle katıldığım noktalar var, ancak bazı noktalarda "ah, ama neden?" diyerek itiraz ettiğim de oldu. Son paragraftan başlayarak: Ülkemizde trafik kazaları o kadar çok ki, dikiz aynasına son bakış, sonumuz olabilir. Anıları bırakıp gitmek de öyle...
    Biz bırakmak istesek onlar bizi terk etmez. Bazen bir mektup, bir şarkı, bir koltuk, bir komşu... Canlı- cansız pek çok eşya.Gün gelir," Bir zamanlar" diye zihnimizi kurcalar.
    Elbette tamamen geçmişe bağlı olmak değil, ama geçmişten ders almak, geçmişten güç almak.
    Birilerine kırılmışsınız, belli. Ama hangimiz kırılmıyoruz ki...
    Dikiz aynalarını da gerektiğinde kullanın lütfen. Aynalar kendimizle yüzleşmeyi de sağlar.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Hak teala muininiz olsun. İnancınız ve ümidiniz oldukça yolunuz açıktır.

    YanıtlaSil
  6. hayat devam ediyor... geçmişten ders alıp geleceğe yön verecek anılar.. takılıp kalmadan;kıymetini bilerek.. yolun açık olsun. :)

    YanıtlaSil
  7. Yüreğine sağlık hayata nereden bakılırsa bakılsın tek başımıza olmadığımız unutulmamalı ,sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Gerçekten çok hoş bir yazı olmuş. Okurken sıkılmadığım yazılar arasında yerini aldı !! :)

    YanıtlaSil
  9. Ayyy harika olmuş bu:) çok doğru kendimden de bir takım şeyler buldum burada:( geçmişi takinti haline getirmemek ve geleceğe, bizi mutlu edebilmesi için izin vermek lazım:)))
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil