Kaçamak Kitap Alışverişlerim

Size şu yazımda kitap orucunda olduğumdan, elimdeki kitapları bitirmeden 2016'da hiç kitap almayacağımdan mı bahsetmiştim? O zaman buyurun, bakın bakalım ne yapmış bu çok kararlı(!) arkadaşınız...
10. Ankara Kitap Fuarı'ndan aldıklarım;

*Mucize/ R.J.Palacio
*Bir Artı Bir/ Jojo Moyes
*Felsefenin Kısa Tarihi/ Nigel Warburton
*Komünist Manifesto/ Karl Marx - Friedrich Engels
*Üç Tarz-ı Siyaset/ Yusuf Akçura

Öncelikle aldığım kitapların tarzları arasındaki müthiş uyuma dikkat çekmek isterim :) Fuara gelecek olursak kısıtlı bir zaman diliminde gezme fırsatım oldu. Bir öğle arası kaçamağı yapabildik :) Gözlerim Can Yayınları'nı aradı ancak fuarda yer almadığını öğrendim. Gözlemlediğim kadarıyla indirim açısından oldukça bereketsiz bir fuardı. İndirimler %20 ila %30 civarında değişiyordu. Bu da kitapçıların ve fuarların sadece kitap kokusunu içinize çekip entelektüel yanınızı beslemek için ideal yerler olduğu, kitap alışverişi için en uygun mecranın internet kitapçıları olduğu tespitimi doğruladı. Üstelik, fuarda ayakbastı parasının alınması da cabası. 

Mucize'yi okumazsam gözüm açık gidecektim o yüzden hemen aldım tabii ki. Jojo Moyes'in yazın Senden Önce Ben adlı romanını okumuştum. Oldukça başarılı bulduğum için Bir Artı Bir'i kaçırmadım. Felsefe'nin Kısa Tarihi de felsefe alanında hızlı bir bilgi tazelemesi yapmak açısından iyi bir seçim diye düşünüyorum.

Kitapyurdu.com'dan aldıklarım;

*Amok Koşucusu/ Stefan Zweig
25 yaşımı bitirmeden Stefan Zweig'la tanışsam iyi olacak diye düşündüm. Ancak, bu kitabı okumak için psikolojim elverişli olmadığından bahar sonuna erteliyorum :) Tanrı'nın Unutulan Çocukları ise kitap değil defter :) Osmanlı Sultanları ayraçlarının fiyatı ise sadece 0,65 tl. 36 adet ayraç için gerçekten çok uygun bir fiyat. Özellikle çocuklara hediye etmek için fazla aldım.

Babil.com'dan aldıklarım;

*Lügat365 - Bazı Kelimeler Çok Güzel/ Banu-Onur Ertuğrul
*Satranç/ Stefan Zweig
*Şeker Portakalı/ Jose Mauro de Vasconcelos
Lügat365'i sosyal mecralarda zaten severek takip ediyordum, elimde böyle koleksiyonluk bir kitap olsun istedim. Cildi de keten kumaştan. Kapağın dokusu, kitaba ayrı bir sıcaklık katmış :) Ve ikinci Zweig kitabım. Onun da baskısına bayıldığımı söylemeliyim. Şeker Portakalı ise tekrar okumak istediğim çocuk kitapları arasında. Elimde bulunsun istedim. Cömert Babil, defterle, ayraçlarla doldurmuş kutumu. Sağ olsun, var olsun.

2016'yı başka kitap almadan bitirmeyi başarabilir miyim bilinmez... Bu yılın, başta kendim olmak üzere tüm kitapseverler için okuma hızının kitap alma hızına yetişebildiği, mucizevi bir yıl olmasını diliyorum :)


34 yorum:

  1. Komünist Manifesto'yu ben de bu ay aldım ne güzel tesadüf :) İyi okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa öyle mi? Güzel tesadüf olmuş, sana da iyi okumalar :)

      Sil
  2. Ankara kitap fuarına uzak olması nedeniyle bu sene gitmek istemedi canım. Giden arkadaşlarımda memnun kalmadı zaten. Kitap alma işini bende daja çok internetten yaparım ama önce kitapcıya giderim. Hoşuma giden olursa netten siparişi veririm :) İyi okumalar. Tabi fırsat bulabilir ya da tembellik etmezsen ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gitmemekle pek bir şey kaybetmemişsin diyeyim öyleyse :)
      Umarım etmem, teşekkürler :)

      Sil
  3. Karl marx cok agir olmus kitabın zararı olmaz hic gule gule oku hepsini:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumamıştım daha önce, okumak istedim. Teşekkürler, sevgiler :)

      Sil
  4. Jo Jo Moyes'in Senden sonra Ben kitabından sonra sevgilimden son Mektup kitabını okuyup bir miktar hayali sükut yaşadıysam da bir Artı Bir'i de merak ettim şimdi. Mayıs ayında da Kocaeli kitap fuarı yapılıyor, bekleriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi yaa.. Ben de ardında bıraktığın kadını almayı düşünüyordum bundan sonra. Umarım beklentilerimizi karşılar. Ah inşaallah ama çok zor görünüyor :)

      Sil
  5. Ne kadar çok almışsınız :) Okuyunda yorumlarınızı bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap deyince gözüm dönüyor sanırım :) Okudukça düşüncelerimi paylaşacağım

      Sil
  6. Kitaplar güzel gözüküyor. Keyifle okumanızı dilerim:)
    Kitap fuarında gezmek çok zevkli ya:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Evet, o atmosfer başka :)

      Sil
  7. Yatmadan önce bu yazıyı görmek iyi geldi :) bi kaç sayfa kitabimi okuyayim bende:) benimde ufak bir kitap alışverişi yapmam lazım sanırım :) bol okumalar canim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuma aşkını körükleyecek bir yazı olmasına çok sevindim :) İyi alışverişler, mutlu okumalar şimdiden :)

      Sil
  8. Çok iyi kitaplar seçmişsin :)

    YanıtlaSil
  9. Aldığınız kitapların çoğu okumak istediğim kitaplar benim de. Satranç'ı geçen yılın sonunda okumuştum ve çok beğenmiştim ben, umarım sizin de hoşunuza gider.. İyi okumalar :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım siz de en yakın zamanda kitaplarınıza kavuşursunuz :) Çevremde okuyan herkes sevmiş sanırım. Eh bize de okumak düşer. Sevgiler :)

      Sil
  10. Bu bebeklerin hepsi harika yaa <3 o Mucizeyi okumazsam benim de gözüm açık gitcek ama alamadım bi çok kararlıyım ben bu seferki kitap orucumda :) Amok Koşucusunu da yok bende :/ aah ah şu Zweig kitaplarının hepsini istiyorum hepsiniii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mucize'yi kesinlikle tavsiye ederim. Oruca ara verdiğinde al mutlaka :) Sende Amok Koşucusu yok? inanmıyorum B-)

      Sil
  11. Fuarlarda kitap almak ayrı bir keyif ama Dediğiniz gibi artık internetten alışveriş daha cazip. Yolun daha ilk aylarındayız mutlaka alırsınız yıl sonuna kadar yine :) ben de almayacağım demiştim hatta yurtdışında olmam bu konuda elimi kolumu da bağlıyor ben de kütüphaneden alıyorum illa ki kütüphanedeki kitaplar dısında okumak istediklerimiz çıkıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, daha yılın başındayız. Hakim olamam ben kendime :)
      İstediğiniz tüm kitaplara ulaşabilmeniz dileğiyle, sevgiler :)

      Sil
  12. Kitap tutkunlari almadan duramiyor. Iyi okumalar dilerim.

    YanıtlaSil
  13. "tüm kitapseverler için okuma hızının kitap alma hızına yetişebildiği, mucizevi bir yıl olmasını diliyorum :)" müthiş bir dilek. Gerçekleşmesi çok zor olsa da :-)

    Ben bu aralar kendimi frenlemeyi başardım ama. Hem okunacak kitaplarımın çok olması hem de ocak ayındaki fuarda çok kitap almak istemem sonucunda kendimi bir sene tutmaya çalışacağım. Şimdilik iyi gidiyor.

    Senden Önce Ben'i okumadım ama filmi çekilmiş. Fragmanını izledim, çok beğendim. Kitabını da ileride alıp okurum büyük ihtimalle.

    Çok güzel kitaplar almışsın. Hepsi ya okuduğum ya da okumak istediğim kitaplar. Umarım hepsini severek okursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz zor olsa da frenlemek gerekli Şulecim. Tabiri caizse dağ taş her yer kitap oldu evde :)

      Senden once ben'in filmi mi yapilmis? Aa bu harika haber :) Kitabini da sevecegine eminim.

      Cok tesekkur ederim ;) Sana da keyifli okumalar

      Sil
  14. Merhabalar,
    Kitap tercihleriniz çok güzel. Mucize benim de hep aklımda aynı duygular içindeyim okumazsam gözlerim açık gidecek :) İçlerinden bir tek Şeker Portakalı'nı okudum. O bir klasik muhakkak okunmalı ver herkesin kitaplığında bulunmalı tabiki de zaten sizde okumuşsunuz ;) Son cümlenize kocaman bir amin diyesim geldi. Alma hızımızla okuma hızımız eşit olsa ne hoş olurdu değil mi?
    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel kitaplara benziyor keyifle okumanız dileğiyle ...

    YanıtlaSil