Mucize - R.J. Palacio


Mucize
Mucize / R.J. Palacio
Pegasus Yayıncılık

Mucize, 10 yaşında sıradan bir çocuk olan August'un yüzündeki şekil bozukluğu nedeniyle çevresi tarafından sıradan bir çocuk olmasına izin verilmeyişinin hikayesini anlatıyor. Kitapta, August nam-ı diğer Auggie'nin okula adaptasyon süreci onun ve Via, Jack, Justin, Miranda, Summer adlı 5 çocuk/gencin ağzından anlatılıyor. Anlatıcı sayısının fazla olmasına rağmen kitap akıcılığından hiçbir şey kaybetmemiş. 

Mucize esasen bir çocuk kitabı. Ancak, empati yeteneğini geliştirmek, körelen merhamet duygusunu tazelemek isteyen herkesin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Auggie'yi, onun kendiyle barışık halini seveceksiniz. Gerçekleştirdiği mucizesine hayran kalacaksınız. Kitapta kimi zaman buruklaşacaksınız ama çoğunlukla sıcacık gülümseyeceğinizi garanti edebilirim :)

Mucize


*Tanrı'dan doğmuş olan herkes dünyayı yener.

*Haklı olmakla nazik olmak arasında seçim yapmanız gerektiğinde, nazik olmayı seçin.

*Denginiz olmayan arkadaşlar edinmeyin. (Konfüçyüs)

*Güzel olan iyidir, iyi olansa güzelleşecektir. (Sappho)

*Bizim anıtlarımız taş yerine, insanların bize dair anılarından oluşur. İşte bu yüzden eylemlerimiz, anıtlarımız gidir. Taş yerine, anılardan inşa edilir.

*Keşke her gün Cadılar Bayramı gibi olsaydı. Böylece sürekli maske takardı ve maskelerin altında nasıl göründüğümüzü öğrenmeden önce birbirimizi tanıyabilirdik.

*Bazı şeyleri anlatamazsınız. Deneyemezsiniz bile. Nerden başlayacağınızı bilemezsiniz. Ağzınızı açsanız tüm cümleleriniz devasa bir kördüğüme dönüşecek gibi olur; ağzınızdan çıkan her kelime yanlış olacakmış gibi.

*Pek çok güzel şey görebileceğimi unutmuştum. Hayatın sunabileceklerini keşfetmeye ihtiyaç duyabileceğimi unutmuştum. (Andain, Beautiful Things)

*Ne kadar büyüdüğünüzü ölçmenin en iyi yolu santimler, parkurda kaç tur koşabildiğiniz, hatta not ortalamanız bile değildir; tabii bunlar önemlidir şüphesiz. Yine de bunu anlamanın en iyi yolu zamanınızı nasıl değerlendirdiğiniz, günlerinizi nasıl geçirmeyi seçtiğiniz ve bu yıl kimlerin hayatını etkilediğinizdir.

*Gücüyle pek çok kalbe güç veren, insanların en yüce gönüllüsüdür.

13 Şubat 2016
09:54
Ankara



7 yorum:

  1. Güzel bir konusu var. Biz yetişkinler bile yapıyoruz. Onlara acıyarak yazık diyerek üzülerek bakıyoruz. Yapmamamız gereken bir davranış aslında . Onlar bu durumdan o kadar sıkılıyorlar ki :(
    Güzel bir kitap a benziyor okumak isterim. Elimdeki bekleyen kitapları bitirince :)

    YanıtlaSil
  2. Cok güzel bir konu her çocuğun okuması gerekenlerden desenize Aklımda bakalım bulursam mutlaka Okumak isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taktım kafaya kitabı buldum Elh. Ins en kısa zamanda da okuyabilirim. Size tesekkürnermek istedim

      Sil
  3. Daha okumadan cildine vurulduğum kitap :D Elimdekiler bitsin, alıp okumayı planıyorum :)) Bir de şekerine de bayıldııım, bazen alıp yiyorum ben de :D

    YanıtlaSil
  4. Benim de sepetimde bekliyor bu kitap. En kısa zamanda alıp okumak istiyorum. Okumuş birinin yorumunu görmek de güzel oldu benim için :)

    YanıtlaSil
  5. bu kitabı beğenmeyene rastlamadım zaten :) okumadan seviyorum resmen :D

    YanıtlaSil
  6. *Güzel olan iyidir, iyi olansa güzelleşecektir. Başka söze gerek varmı? En kısa zamanda edineceğim bu kitabı. Farketmemi sağladığınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil