Kalp Yalnızca İçeriden Açılan Bir Kapıdır / Jan - Philipp Sendker

Kalp Yalnızca İçeriden Açılan Bir Kapıdır
Kalp Yalnızca İçeriden Açılan Bir Kapıdır / Jan - Philipp Sendker
Koridor Yayıncılık
"Seviliyor muydum? Annem tarafından elbette. Kendince. Kardeşim tarafından? Emin değilim. Amy tarafından? İki kişi. İki farklı sevgi. Aklıma başka kimse gelmedi. Bu yeterli miydi? Ne için? Mutlu olmak için kaç kişi tarafından sevilmeliydik? İki? Beş? On? Ya da belki de sadece bir? Bize ilham veren kişi tarafından. Korkularımızı alıp götüren, varlığımıza anlam fısıldayan biri tarafından. Benim için öyle biri yoktu." Kitabın ismi kadar, iç kapağındaki bu cümleler de onu almamı sağladı diyebilirim. İlk başlarda şizofreni belirtileri gösteren bir avukatın hayatını okuduğunuz izlenimi uyandırsa da Budist kültüründen taşıdığı ögelerle çok geçmeden sizi çok farklı bir hikayeye sürüklüyor. Hatta öyle ki, kötü ruhların karması olma fikri bile size göz kırmaya başlıyor bir süre sonra :-P Savaşın acımasızlığı, bir annenin adalet tanımayan evlat sevgisi, pişmanlıkları, çocuk yüreğinin hassasiyeti... Bu kitabın anahtar kelimeleri belki de. Kitabın akıcılığına rağmen son 20 sayfayı okumakta epey zorlandığımı söylemeliyim. Eğer okumaya karar verir de başlarsanız, kitabın kurgusunun kalitesine göre havada kalan bir son sizi bekliyor olacak. Yine de okunası romanlardan :)

Bu arada okumaya başladıktan sonra fark ettim. Bu bir serinin devamıymış. Serinin ilk kitabının ismi ise "Her Kalp Kendi Şarkısını Söyler". Ancak, ilk kitaptaki olaylardan ikinci kitapta da bahsedildiği için sadece ikincisini okusanız bile olay örgüsünde bir kopukluk hissetmeyeceksiniz. 

* Neticede sürprizlerden nefret eden bir kadındım. Beklenmedik şeylere tahammülüm yoktu. Plansızlıktan zerre kadar hoşlanmazdım. (Kendimi gördüğümü söylemeliyim. Herkesin mutluluğu için bu durumu yavaş yavaş kırmaya çalışıyorum:)
* Kapalı kapılardan da kilitlerden de nefret ederdi. Kapıları kilitlemeye meyilli insanların aslında kendilerini içeriye hapsettikleri görüşünü ısrarla savunurdu.
* Tüm gerçekler anlaşılmaz. Tüm anlaşılabilir şeyler de gerçek değildir.
* Yaptığımız her şeyin sonuçlarından da biz sorumluyduk. Seçimler de bütünüyle bize aitti. Evet ya da hayır. Hepsi bu.
* Delilikle aramızdaki duvarın kalınlığı ne kadardır? Hiç kimse bu duvarın neden yapıldığını bilmez. Ne kadar baskıya dayanabileceğini de. Hepimiz deliliğin eşiğinde yaşarız. Sadece bir adım uzakta. Küçük bir adım. Bazılarımız bunu hisseder, bazılarımızsa farkına bile varmaz.
* Neden bir kadın çocuksuz bir yaşam istediğini açıklamak zorunda kalır? Hiç kimse bir anneye neden çocuk doğurmayı tercih ettiğini sormaz? (Bu cümle bana daha çok, çocuk sahibi olamayan kadınların üzerindeki toplumsal baskıyı hatırlattı. Ah teyzeler... Her yerdeler)
* Attığımız her adım iz bırakır.
* Otlar, çekiştiriyorsun diye daha hızlı büyüyemezler.
* Düşüncelerin seni ne geleceğe ne de geçmişe taşır.
* Sevenler tehlikelidir. Korku nedir bilmezler. Kendi kurallarına uyarlar.
* Kıyaslama yapabileceğim bir şeyim de yok. İşte mutlu yaşamanın sırrı budur.
* Buda der ki; en büyük armağan sağlıktır. En büyük servet mutluluktur. En yakın dostumuzsa inancımızdır.
* Aşkına filizlenecek bir yer bulamayınca karşısındakini nasıl sevebilirdi ki?
* İnsan mutluluğun değişik şekillerde karşısına çıkabileceğini aklından çıkarmamalıydı.
* Mutluluk tükenebilecek bir şey miydi? Mutluluk, insanlara bazılarının önce bazılarınınsa sonra tadacağı biçimde paylaştırılmış mıydı?
* Başkalarıyla kuşatılmamış bir hayat. Kaybedeceğinden korkacağın kimsenin olmadığı bir hayat.
* Kıyas hoşnutsuzluğun anasıdır.
* Aşkı kendi tasarladığımız şekilde algılarız. Tıpkı sevdiğimiz gibi sevilmek isteriz. Aksi durumlar bizi rahatsız eder.(Son zamanlarda üzerinde en çok düşündüğüm konu. Sevginin değeri ne ile ölçülür? Karşındakinin sevme şeklini kabullenerek mutlu olmaya mı çalışmalı yoksa bizi bizim istediğimiz gibi sevecek birinin gelişini mi beklemeli? Seni mutlu etmeyen bir sevgiyle karşındakini ne kadar mutlu edebilirsin ki? Hayır, hayır. Bu bencillik değil, ukalalık hiç değil.)
* Sadece affedersek özgürleşebiliriz. Ancak affedenler tutsaklıktan kurtulabilirler.
* Sebepsiz mutluluk, mutluluğun en güzeli ve en zor ulaşılanıdır.
* Mutluluk yüreklerimize şöyle bir uğrayan, gelip geçici bir misafirdir. Kalıcı, sadık bir dost değil.
* Bazen elimizin altındakini bulmak için, onu uzaklarda aramamız gerekir.

5 Şubat 2016
14:22
Ankara 

24 yorum:

  1. Bende de Her Kalp Kendi Şarkısı Söyler vardı meğer bu onun devam kitabımıymış. Ama nedendir bilemiyorum geçen sene başlayıp bırakmıştım. Bu sene okumak istedim ama henüz kısmet olmadı. Bide aşk olunca okumak istemiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşka karşı önyargılı mıyız yoksa? :):) Okursan ve bunu da okumak istersen gönderebilirim :)

      Sil
  2. Aaa bu kitaptan haberim yoktu. Her Kalp Kendi Şarkısını Söyler'i çok severek okumuştum devamı olduğuna göre bunu da mutlaka okumalıyım. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,bence de okuman sart olmus artik :) Rica ederim, sevgilerimle...

      Sil
  3. Aa seri miymiş oo bende ilk kitabı vardı ablam çekilişten kazandı :D ben de sürprizleri sevmiyom ya kontrol elimden gitmemeli :D kapaktaki sözlere bayıldım ama sonu da kötü olmayaymış iyiymiş :) ha bi de fotoğraf çok tatliş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sansli kardesler sizii :)
      Netice de surprizlerden nefret eden hatunlariz biz o zaman :-P
      Sorma yaa, daha iyisine kosullanmistim.
      Cok tesekkur ederim, suslu fotograf cekme gayretindeyim :)

      Sil
  4. Ben bu seriyi çok sevmiştim:)
    Okurken çok güzel alıntılara rastlamıştım. Düşündüren bir kitaptı benim için:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de acaba Her Kalp Kendi Sarkisini Soyler'i okumali miyim diye dusunuyorum halen :)

      Sil
  5. Her Kalp Kendi Şarkısını Söyler'i duymuştum ama bu kitabı duymamıştım. Altını çizdiğin cümleler çok hoşuma gitti. Hayatta planlı olmakla ilgili ben de senin gibiyim yoksa sen de mi başak burcusun?? :-))

    Fotoğraf da ne güzel olmuş. Bir beceremedim şu kitap fotoğrafı çekmeyi. sırf bu yüzden İnstagram'da takipçi sayım artmıyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şulecim kesinlikle tavsiye edebilecegim bir roman. Ben boğayım ama yukselenim başakti sanirim :)
      Begenmene cok sevindim. Profesyonel fotograf makinam yok ama kendi capimda kompozisyon olusturmayi seviyorum :) Aydinlik ve birkac minik obje seni mutlu edecek fotograflara kavusturur diye dusunuyorum :)

      Sil
  6. Delilikle aramızdaki duvarın kalınlığını bilemez kimse gerçekten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su an ne kadar yakinim acaba diye dusunmeden edemedim :)

      Sil
  7. Adı çok ilginç :D Alıntıları da çok sevdim özellikle elimizdekini bulmak için onu uzaklarda aramakla ilgili olanı tam beni anlatıyor :D Fotoğrafa ben de bayıldım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu isim kitapcinin rafindan beni al diye bagiriyordu zaten :)
      Cok tesekkur ederim begenmene sevindim :)

      Sil
  8. Hello I'am Chris !
    I suggest you to publicize your blog by registering on the "directory international blogspot"
    The "directory" is 30 million visits, 199 Country in the World! and more than 22,000 blogs. Come join us, registration is free, we only ask that you follow our blog
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging
    i followed your blog, please follow back
    Best Regards
    Chris
    ++++++++++++++
    Merhaba bi'şey Chris!
    Sana "dizini uluslararası blogspot" üzerine kayıt yaparak blogunuzu duyurmak için önermek
    "Dizin" Dünyada 30 milyon ziyaret, 199 Ülke olduğunu! ve 22.000'i aşkın bloglar. bize katılın, kayıt ücretsizdir, biz sadece bizim blogu takip rica
    Ben Uluslararası blog Sözlüğü Kayıtlı Olmak düşünün A Wonderful bloga sahip. Sizin ülkemizi temsil edecek
    Aşağıdaki bağlantıyı ziyaret Ve Blogunuzu İsim Comment Lütfen
    Blog URL
    Sizin Ülke Listesine eklenecektir Yorum Oturum Faaliyet Gösteren ülkenizin Yer
    Sağ tarafta, "yeşil liste", tüm ülkeleri bulacak ve bunları tıklarsanız, o Ülke bloglar isimlerini bulacaksınız.
    Anlayışınız için registration.Thank sizi doğrulamak için bizim blog takip Emir
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    mutlu Bloglama
    Ben blogunuzu takip geri takip edin
    Saygılarımla
    Chris
    ++++++++++++++

    YanıtlaSil
  9. heeey baksana son yazımaa :)

    her gören ağladı kalbini bağladı dalgalı saçlarınaaa
    boş yere ağlama kalbini bağlama ankara kızlarınaaa
    :)))
    ne güzel şarkı yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He he çok hoşsun Deep ya :)
      Duyuruna da çok sevindim. Sayende birçok kişiye ulaştı etkinliklerim :)

      Sil
  10. Sadece affedersek özgürleşebiliriz. Ancak affedenler tutsaklıktan kurtulabilirler.
    Kesinlikle çok doğru :)) Okumayı istediğim kitaplar arasında yer aldı :))
    Teşekkür ederim canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar doğru bir söz değil mi? Farklı bir romandı. Tavsiye ederim :)

      Sil
  11. "Seviliyor muydum? Annem tarafından elbette. Kendince. Kardeşim tarafından? Emin değilim. Amy tarafından? İki kişi. İki farklı sevgi. Aklıma başka kimse gelmedi. Bu yeterli miydi? Ne için? Mutlu olmak için kaç kişi tarafından sevilmeliydik? İki? Beş? On? Ya da belki de sadece bir? Bize ilham veren kişi tarafından. Korkularımızı alıp götüren, varlığımıza anlam fısıldayan biri tarafından. Benim için öyle biri yoktu."

    Çook beğendim keyifle okudumm :)

    YanıtlaSil
  12. Aşkı kendi tasarladığımız şekilde algılarız. Tıpkı sevdiğimiz gibi sevilmek isteriz. Aksi durumlar bizi rahatsız eder, tam da bu işte çok güzel anlatılmış, ayrıca ellerine sağlık zevkle okudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ne kadar zor olsa da sevdigimiz gibi sevilmek istegimizi biraktigimizda mutlu olacagiz sanirim :) Buna sevindim, tesekkurler

      Sil
  13. Kitap ismi çok hoşuma gitti...
    Takipteyim sizi:))))

    YanıtlaSil