Seçil - Hasan Karaca


Seçil - Hasan Karaca
Seçil / Hasan Karaca
TDV Yayınları

Kpss sürecindeki Seçil Meçil'in içsel yolculuğu... Kpss insanı filozof yapar hakikaten. Seçil sevdim kız seni :-P

* İnsanın beyni de kolu bacağı gibi uyuşur mu? Beynimin üstüne yatmış gibiyim.
*10. kattan düşersem, hangi hızla yere çakılacağımı hesaplatıyorlar. 10. kattan düştüğümde hızımın umrumda olmayacağından eminim.
* İnanç, insanı güdülerse gerçekten inançtır.
* İnsan sevdiğinden bahseder ve korktuğundan ve önemsediğimden.
* Bir şey size uzaksa sabretmeniz kolay, fakat ulaşacak kadar yakınlaşınca sabredemiyorsunuz.
* Sen hayata sarıl kızım, birilerinin başına hayat sarmasına izin verme.
* Adaletin bir tanımı da bu: Her şeyin ait olduğu yerde olması. Daha doğrusu bu ilahi adaletin tanımı olmalı. Biz insanlar henüz ait olduğumuz yerde olmadığımıza göre bu dünyadan adalet beklemeyelim.
* Bir de güya bu devirde komşuluk öldü diyorlar. Maalesef ölmeyi hak eden komşuluklar ölmemiş. (Bana yan komşumu hatırlattı :) 
* Oysa cehennem, sonsuza dek konuşacak kimseyi bulamaman, karanlık ve soğukta yalnız kalman, tutacak elin olmamasıdır dese birisi ya da cehennem Allah'ın seni unuttuğunu bilmendir dese, bu beni akreplerden, yılanlardan ve alev saçan giysilerden daha çok etkiler.

Alıcılarıma Takılanlar 

* Oblomov / Ivan Gonçarov
* Huzur / Ahmet Hamdi Tanpınar
* Bu ülke / Cemil Meriç
* Mağaradakiler / Cemil Meriç
* Niteliksiz Adam / Robert Musil
Yay ve Lir / Octavia Paz 
* El-Münkız Mine'd-Dalal / İmam Gazali
* Şato / Franz Kafka
* Büyülü Dağ / Thomas Mann
* Ulysses / James Joyce
Usta ile Margarita / Mihail Bulgakov (film/2005) 
* Marie Antoinette (film/2006)
* Büyük umutlar / Charles Dickens (film/2012)
* Oblivion (film/2013)

20 Ocak 2016
10:37
Ankara

10 yorum:

  1. off o sonda müziklere bittim. Hans Zimmer'ı gördüğüm gibi ilk onu açtım.
    müzikleri kesinlikle harika. ayrıca onuncu kattan düşüşte hız hesaplaması mı?
    sanırım dünyanın çözülmeyi beklenen gizemlerinden biri daha oldu benim için.
    çözülmeyi derken, bu sorunun amacının gizeminden bahsediyorum, sorunun çözümünden değil.
    cidden ilginç.
    'her şeyin ait olduğu yerde olması.' bu söz bana tıpkı dağınık yapboz parçalarını anımsattı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yillarca cidden sacma sapan seylerle ugrasmaya mecbur ediliyoruz. Tabi tutuldugun sinavin mufredati ile o sinav araciligiyla icra edecegin gorev arasindaki alakasizlik... Of ne bileyim Seçil hakli bence :)
      Her sey ne kadar ait olmasi gerektigi yerde? Arada bir durup sorgulamak lazim :)

      Sil
  2. Kpssyi uzun yillar uzerinde denemelerine izin vermis biri olarak akil sagliginiza dikkat etmenizi oneriyorum efenim.surec sancilidir.bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzerimden gecti benim de iki kere. Neyse ki geride kaldi. Kutuphane ile ilgili yazini okudum. Cok da guldum. Diger yazilarina da en kisa zamanda goz atacagim :)

      Sil
  3. Lanet sınavlar her yerdeler...
    Cümleler çok anlamlı ağır anlamlılar çok hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma öyle...
      Özellikle cehennem tasviriylr ilgili olan cok etkiledi beni.

      Sil
  4. "Bir şey size uzaksa sabretmeniz kolay, fakat ulaşacak kadar yakınlaşınca sabredemiyorsunuz." Ulaşacak kadar yakınlaşınca hatta hep ulaşacak kadar yakınındaysa ve aradaki mesafe hiç kısalmıyorsa hepsinden zor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Fidancım çok haklisin. Benim de hayatla aramdaki bu mesafe hic kapanmiyor sanirim.

      Sil
  5. Bu kitabı nereden aldın acaba? Nette araştırdım ama bulamadım. Hep senin sayfan çıktı aramalarda. Kitabı merak ettim, okuma listeme almak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şulecim kitap arkadaşımındı ama Türkiye Diyanet Vakfı yayınevinden temin edilebiliyor. Ben sana imzalısını bile yollayabilirim seve seve :)

      Sil