A'dan Z'ye Okuma Serüvenim


Sevgili Şule'nin blogunda bugün harika bir projeye rastladım. Şule kendi için A'dan Z'ye bir kitap okuma listesi oluşturmuş. Ben de eve gelir gelmez geçtim kitaplığımın karşısına, başladım her harfe uygun kitap seçmeye. Ben yeni kitap aldıkça onları okumaya öncelik verip kitaplıktaki diğer kitaplara hiç dokunmayanlardanım. Bu sayede yıllardır okunmayı bekleyen, kitaplığımın kıyısında köşesinde kalmış kitaplarıma da şans vermiş olacağım. 2016 yılında tüm kitaplarımı bitirmeden kitap almamaya karar verdiğimden, elimdeki kitapları eritip yeni ufuklara yelken açmak için iyi bir fırsat :)

Gelelim A'dan Z'ye okuma serüvenim için seçtiğim kitaplara:
Aforizmalar, Açlık Sanatçısı
Bir Yumak Mutluluk
Cami ve Namazla Diriliş
Çöle İnen Nur
Din ve Laiklik, Dokuza Kadar On
Empati
Frambuazlı Hayat
Güne Düşülen Notlar
Hüzün ve Tesadüf
I
İlk Aşk
J
L
Müslümanca Yaşamak
Namaz Muhasebesi
Osmanlı Toplumunda Aile
Özgürlüğün Baş Dönmesi
P
Rabbin Sana Küsmedi
Sevda Sözleri
Şeftali Kokulu Bir Yaz
Ters Düz, TED Gibi Konuş, Tanrı'nın Unutulan Çocukları
Uğultulu Tepeler
Ü
Ve Sen Kuş Olur Gidersin
Yeşil Deniz Kabuğu, Yalnızlığın Do Minör Konçertosu
Zamanın Behrinde Ramazan Hikayeleri

Elimde olan kitaplardan sayıyı 29'a tamamlayarak bir liste oluşturdum. Bakalım 29. kitabı gördüğümde takvimler hangi ayın hangi gününü gösterecek? Bekleyip görelim :)

27 yorum:

  1. Ne güzel bir liste yapmışsın.Okudukça yorumlarını bekliyorum.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tesekkur ederim. Okudukca yorumlarimi paylasacagim :)

      Sil
  2. Ne kadar güzel bır etkınlık, bu ısın en keyıflı yanı galıba kıtap seçme tarafı ;) belkı ben okuyabılırsem okuduktan sonra yayınlarım cunku planlayıp planlayıp yapamamaktan bıktım ;(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimde ajandayla kitapligin karsisina gecip her harfe uygun kitap secerken inanilmaz bir keyif aldim :)
      Aa siz de yapin lutfen. Belki benim de listem tamamlanmayacak bu sene. Ama olsun, bu karar bile mutlu etmeye yetiyor beni :)

      Sil
  3. Harika bir fikir umarım bol kitaplı bir yıl olur ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, insallah.. Hepimiz icin :)

      Sil
  4. Genelde dini kitaplar seçmişsin. .iyi okumalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapligimin buyuk bir bolumu dini kitaplardan olusuyor. Tesekkurler

      Sil
  5. Benim de çok hoşuma gitti bu fikir yaa baya baya aklıma soktunuz :) Uğultulu Tepeler, Ters Düz ve Empatiyi okumuştum hepsi de çok güzeldi bakalım sen de sevecek misin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii kizim yap sen de bi liste. Bekliyorum merakla :) Dur bakalim, onlara oncelik vereyim olmadi :)

      Sil
  6. valla bravo umarım başarılı olursunuz çok kısa sürede okur bitirirsiniz bizde nerde böyle istek ve gayret :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haydi hep birlikte baslayalim oyleyse ;)

      Sil
  7. Haha, süper fikir bu :) Çok beğendim :))

    YanıtlaSil
  8. " Ben yeni kitap aldıkça onları okumaya öncelik verip kitaplıktaki diğer kitaplara hiç dokunmayanlardanım." cümlesinde kendimi gördüm :-) Sürekli kitap alıp aldıklarının yarısını okuduktan sonra tekrar kitap alan biriyim. Yıllardır bu şekilde devam ettiğim için şu an elimde bana üç sene yetecek kadar kitabım birikti. Hep yeni aldığım kitapları okurken yıllarca okunmayı bekleyen kitaplarım var. Bu yüzden kitap alma orucuna girdim. Stoklarımı ciddi oranda azaltmadan kitap almak istemiyorum. Bu projeyle bunu başarabiliriz umarım.

    Empati'yi çok severek okumuştum. Bence ondan başlamalısın. Uğultulu Tepeler de güzeldi. Keyifli okumalar :-)

    YanıtlaSil
  9. Kitap almama orucu... haha supermis:) Bak ben de ondayim iste :) Benim de tek temennim elimdeki kitaplari eritmek. Şimdi hangisinden başlasam derdi sardi bir de. Onerini degerlendirecegim :)

    YanıtlaSil
  10. Üstadın kitabı olan Çöle İnan Nuru yıllar evvel okumuştum.Hala hatırlıyorum. O üslübu Efendimiz'in (sav) hayatını anlatan diğer kitaplara nispeten çok çok güzeldi. İyi okumalar :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahmin ederim o anlatimi :) cok tesekkur ederim, sevgiler :)

      Sil
  11. Bir Yumak Mutluluk, İlk Aşk, Sevda Sözleri, Tanrı'nın Unutulan Çocukları ve Uğultulu Tepeler'i okumuşum :)) Hepsi sevdiğim kitaplardı umarım sen de beğenirsin. Şeftali Kokan Sırlar var bende de ama sanırım ikinci kitabıymış, birini alsam mı bilemedim :)) İyi okumalar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umuyorum ben de begenirim :) O kitabi da sirf tasarimi ve o tatli kokusu icin aldigimi itiraf etmeliyim. Insallah icerigi de tatmin eder :)

      Sil
    2. O zaman ben de itiraf edeyim... Tüyap'ta cildi ve kokusuyla ilgimi çekti, kokusu cidden muhteşem :D İndirimliler standında sanmıştım ben onu, toplu alırken de fark etmemişim, sonra fişte ortaya çıktı ki indirimde değilmiş :D

      Sil
    3. Çok tatlı bir koku ama değil mi :):) Ahh yapma bee... Tam bir dolandırılma hissiyatı :) Neyse, kokusunu içine çekmeye değer deyip bu nahoş anıyı bertaraf edelim :)

      Sil
  12. İlk Aşk John Green'in kitabıysa sanıyorum sadece onu okumuşum bu listeden :) Buarada ben sevmemiştim aklında olsun eğer o değilse pek de okunası bir kitap değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah hadi ya! Oysaki 19 basarisiz denemeden sonra ibaresi bile cok cezbetmisti beni :)

      Sil
  13. Öncelikle ne güzel bir blog ismi "Heybemdeki Huzur" :) Sonrasında da ne güzel bir düşünce kitaplıktaki kitapları eritmek ve yeni kitaplara yelken açmak. Liste yapmak da ayrı bir kolaylık. Benim de kitaplığımda bir hevesle aldığım ama aynı hevesle okumaya başlayamadığım kitaplarım var. Başlasam iyi olacak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)
      Kitap alma hızımla okuma hızım birbirini tutmayınca ben de çareler arıyorum kendimce :)
      Siz de başlayın hadi. Keşfedilecek daha çook kitap var ;)

      Sil