Takvimler Son Yapraklarını Dökerken...

Noel Baba'nın başımıza çorap öreceği günler son sürat yaklaşıp sanki giden ömür sermayemizden değilmiş, sanki gelen gideni hiç aratmayacakmış gibi insanlık bir yılı daha vefasızca hayatından def etme gayretindeyken, oturup 2015'in muhasebesini yapmak istedim kendimce.



2015 benim için pek de iyi başlamamıştı doğrusu. Ankara'nın en soğuk kışlarından birini geçirdiği günlerde ben de kendi içimde belirsiz bir boşluğa yürüyordum. 2 Ocak itibariyle sınav açıklanmış ve olmamıştı. İtiraf etmeliyim ki dört dörtlük çalışmamıştım ama o cübbeyi giymeyi de hak ettiğimi düşünüyordum. Bir haftalık tazecik bir avukat olmama rağmen avukatlık yapmaya da hiç niyetim yoktu. Mayıstaki sınav için şansımı tekrar denemeye karar verdim. Tabii bu süreçte kurum sınavlarına müracaat etmeye devam ediyordum. 5 ay boyunca evde umutsuz bir şekilde yarım yamalak ders çalışıp çıldırmaktansa adliye koridorlarında koşturmayı yeğlerdim oysa ki. Üzerindeki işsiz sıfatıyla evde durmanın bu kadar zor olacağını tahmin edememiştim. Bu süreçte çok sevdiğim blogumdu nefes alabildiğim tek yer. Lakin onunla da yollarımızı ayırdık nisan sonunda. 

Bahar geldi, sınav geldi çattı tabii. İçime doğuyordu, bu sefer de olmayacaktı. Ama yarım puanla kaybedeceğimi de tahmin etmiyordum. Sınav sonucu açıklandığında iftara islim kebabı ve tutmaç çorbası yapıyordum. Çorbam yarım kalmıştı, ona hala üzülürüm :-D Sen o kadar nohut, erişte bilmem ne haşla, sonra iftar öncesi ÖSYM'nin azizliğine uğra. Olacak iş değil! Ve böylelikle 2015'in ilk yarısını kapatmış bulundum.


Tabii bu süreçte her ne kadar izole bir ortamdaymışım gibi görünsem de ne zaman burnumu evden dışarı çıkarsam bir teyzenin/amcanın gazabına uğruyordum. 
+"Ee sen ne yapıyorsun şimdi? Evde oturuyorsun? (Kıs kıs kıs)"
-"Hıı, öyle ya. Evde oturuyorum ben. Hi hi hi :) (Şeytan diyor ki kır şunun bir tarafını, bir daha evden hiç çıkamasın)

E iyi şeyler de olmadı değil tabii... İstediğim bir kurumda göreve başladım şükürler olsun ki. Çok uzun bir süredir hayalini kurduğum yalnız yaşama idealimi de gerçekleştirdim sonunda. Tek çocuk olmam hasebiyle çevremde çok yadırgandığını itiraf etmeliyim. Görünen sebep iş yeri ile ev arasındaki mesafenin uzun oluşu olsa da, belli bir yaştan sonra seçiminiz evlenmek yönünde olmuyorsa, ayrı bir düzene ihtiyaç duyuyorsunuz ister istemez. Zaten bana göre belli sosyal kesimdeki insanların birçoğunun evlenmelerinin yegane sebebi de bu. Neyse bu sosyolojik tespitler de başka bir yazının konusu olsun :)

Bu arada en son açılan hakimlik sınavına müracaat etmedim. Bu defteri tamamen kapatmaya kararlıydım aslında ama gördüm ki mülakat sonuçları açıklandığında içim hala cız ediyor :) Herkes kurumun avantajlı yönlerini sıralayıp dursa da içim başka yerlerin türküsünü söylüyor bu ara. Aslında burada kalmak için çok güçlü bir sebebim olabilirdi. Hala da olur mu bilmiyorum, zaman gösterecek. Yeniden aynı kitaplara çalışmak da zor gelecek. Niyetlensem ne kadar çalışabileceğim o da meçhul. Bakalım, hayırlısı olsun...



Göreve eylül ayında başladım ve inanın ne zaman aralık oldu farkında bile değilim. Ha bir de son yazılarımdan hatırlayacağınız üzere hayatımda bazı taşlar yerinden oynadı. İçimde kelebeklerin uçuşma faslını da pek çabuk atlattım, şükür. Benim olayım biliyorsunuz daha çok; dram, korku, gerilim :-D İşin o kısmındayım şu an. 

İşte benim bu seneden heybeme kalanlar bunlar. Velhasıl 2015 hayatımın farklı bir dönemine geçtiğim bir sene olsa da manen benden çok fazla şey götürdüğü kesin. 2016'dan yana pek bir beklentim yok, Nail Baba' nın hediyeleri de kendine kalsın, bana sevdiklerimden gelen mutluluk postaları yetiyor :) 2016'dan beklentim yok derken dilek ağaçları donatacak halim yok, onu kast ediyorum. Kendimden birtakım beklentilerim var tabii ki. Bu yıl sadece YAŞAMAYI ÖĞRENMEK istiyorum. Evet ilginç gelebilir ama geçen bir arkadaşımla konuşurken fark ettik. Biz yaşamayı bilmiyormuşuz meğer arkadaşlar. Yaşamayı öğrenmekten kastım da yaşamdan inanılmaz bir tat alıp, kuşa, kelebeğe selam vererek yollarda seke seke gitmek falan değil. Hayatın bana getirdikleriyle/ getirdiklerine rağmen, olaylar karşısında "ben şimdi ne yapacağım?" paniği yaşamadan, hayatı planlarıma uydurmaya çalışmak yerine, akışa direnmeden hayatımı idame ettirebilme yetisini kazanmak. Evdeki malzemeden kek yapmayı bilmek anlayacağınız... 

Bir de duygularımı uçlarda yaşamak istemiyorum sanırım artık. Sevinci, üzüntüyü, sevgiyi, nefreti, kaygıyı, korkuyu dozunda yaşamak istiyorum. Beni yataklara sermeyecek kadar. Normal insanlar gibi yani :) Bu yaşta çarpıntı ilacı kullanıyorum yahu :) 



Ömrümüz varsa, 2015 bitmeden çok konuşuruz daha. İyi dileklerimi sunma seremonisini başka bir güne bırakalım :) Gideyim ben yavaştan... Kalın sağlıcakla :)

17 yorum:

  1. Yeni yıl hepimize güzel günleri barındıran bir yıl olur inş. Bu arada son resme haykıra haykıra güldüm :) Çok güzel bir Caps olmuş :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insaallah:) O benim de cok guldugum bir caps :)

      Sil
  2. 2016 çok güzel şeyler getirsin.. Bu yaşta çarpıntı ilaçları falan. Hiç gerek yok.. Yazık.. Umarım yeni yılla birlikte her şey daha da güzel olur. Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  3. Yeni yıl sana hep güzellikler getirsin ki 2015'i telafi etsin o zaman :) mesela ben 2015'te seni tanıdım daha ne olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimize guzellikler getirsin canim benim :) Ayy 2015 bitmeden tanistik ne iyi oldu degil mi:)

      Sil
  4. Kepsler yazının önüne geçmiş demedi deme :) Gözlerimin önünde hakim oluyorlar'a an itibariyle hala gülüyorum :))) Olanların senden hiçbir fazlası yok, inşallah yeniden denersin bu defa olur. Mesleğini eline almışsın, ekonomik özgürlüğünü elde etmişsin ne kadar güzel... 2016 huzurlu, sağlıklı, adaletli bir sene olsun istiyorum ben. Hepimiz için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarz capsleri hep hakimlige uyarlayasim var :):)
      Iste ben de onu diyorum salakligin sinirlarini zorlayan niceleri kazandi. Benim eksigim ne diyorum kendi kendime. Cildiriyorum sonra :) Insaallah guzel bir yil olur canim..

      Sil
    2. Huzur kardeş, benim yeniyılda tek beklentim HUZUR..İnan beklentini ne kadar yüksek tutarsan o kadar hayal kırıklığı yaşıyorsun.Ayrıca şu evdeki malzemeden kek yapmak varya ;işte beni tarif ediyorsun.Artık misafirlerim de alıştı 'bunu ilk defa yaptım biraz uydurdum 'lafına.(hahahaaa)Tarifini veremem tarifi yok ki diyorum.Ayrıca senin şu bahsettiğin meslek gurubu varya;ben eşimden dolayı yıllardır onların içindeyim ,inan çok boş iki lafı bir araya getiremeyen ve hayatta bir duruşu olmayanları var.Senin onlardan eksiğin değil çokkkkkk fazlan var.Bazen kader bizi olmamız gereken yere götürür,gitmek istediğimiz değil...Belki de olduğun yer senin mutluluğun için en doğru yerdir.Sen henüz fark etmemişsindir.Yada vakti ve zamanı henüz gelmemiştir.Bence vazgeçme olacak ama vaktinde...Seni öpüyorum hakkında hayırlısı olsun :)))

      Sil
  5. Seni seviyorsam sen de beni seveceksin:) Koptum süper:) 2016 sana dilediğin güzel şeyleri getirsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat felsefem :)
      Çok teşekkur ederim, size de insaallah:)

      Sil
  6. Ne kadar güzel bir dilek "yaşamayı öğrenmek"...
    Yeni yıl tam da ümit ettiğin gibi olur inşallah :)
    Sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ömür isime yarayacak bir istek oldu sanirim :)
      Umarim sizin icin de oyle olur:)

      Sil
  7. 2015, okuduğum kadarıyla, yeni başlangıçlar getirmiş sana. Her biri başarıyla sonuçlanmamış gibi görünse de hayatı tam anlamıyla yaşayamadığını fark etmişsin. Hayat yaşattığı her şeyle bir şeyler anlatır bize bu nedenle senin için farkındalık dolu bir yıl olmuş sanki. 2016, gönlünün güzelliklerini getirsin sana, dilerim hayallerin gerçek olsun :) Şimdiden mutlu yıllar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne guzel bir yorum, ne guzel bir tahlil :) Çok tesekkur ederim.
      Umarim senin icin de guzelliklerle dolu bir yil olur.

      Sil
  8. fotolar öyle şeker ki hüzünlenemedim dediklerinee :) o zaman 2016 da öncelikle çok neşeli ol taam mııı amaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet deep. Bu son yorum da gosteriyor ki fotograflar hakikaten yazinin onune gecmis :) Ondan suphen olmasin. Ama huzunlenirim yer yer yine :)

      Sil