Hobini Anlat #2 - Amigurumi Kalp Yapımı

Herkese merhaba, 
Öncelikle güzel yürekli arkadaşım Esra'ya beni böyle bir yazı hazırlamaya davet ettiği için çok teşekkür ediyorum.
Hemen yapacağımız amigurumi kalplerimizin tarifine geçelim :)
 Evet! Amigurumi kalpler ♡ Yapması biraz zor gibi gözükse de hiçte öyle değil aslında. Zevkli ve kolay üreyen bir örgüdür kendisi. Haydi başlayalım :)
Malzemeler;
 -İstenilen renkte ip ( biraz kalın olmasını öneririm )
-Tığ ( 2.1 mm )
-İğne
-Makas
-Yün, pamuk ( elinizde hangisi varsa )
-Lavanta ( isteğe göre )





Yapılışı;


1- Sihirli halkamızı yapıyoruz. Başlangıcı sihirli halka ile değil de zincir şeklinde yaparsanız şayet kalbin üst iki tarafı açık kalacaktır. Bu yüzden lütfen sihirli halka ile başlıyoruz.
2- Resimde de gördüğünüz gibi en arkada kalan kısmı öne doğru çekiyoruz.


3- Daha sonra çektiğimiz kısımdan başlayarak toplamda altı adet zincir çekiyoruz.
4- Bu aşamada fotoğrafta gördüğümüz boşta duran ipi çekerek zincirlerden bir halka oluşturuyoruz.


5- Oluşturulan halka bu şekilde olmalıdır. Ve toplamda altı adet zincirimiz olmalı.
6- Bir önceki aşamada oluşturduğumuz altı adet zincirin her bir deliğine ikişer tane batıyoruz. Bu aşama sonrasında ise toplam oniki adet zincirimiz olacak.


7- Bu aşamayı ise şu şekilde yapacağız;
Bir önceki aşamada oluşturduğumuz oniki adet zincire ilk önce, bir deliğe bir tane; daha sonra bir deliğe iki tane olacak şekilde batacağız. Bu işlemi on sekiz tane zincir elde edene kadar yapıyoruz.
8- Bir önceki aşamada oluşturduğumuz on sekiz zincirden sonra üç sıra daha üstüne örüyoruz. Fotoğraftaki gibi tepecik şeklinde olmalı. Bu tepecikten iki tane yapacağız.



9- Yapmış olduğumuz iki tepeciği birleştirerek ikisinin etrafını bir defa dolanıyoruz.
10- Etraflarının dolanılmış halidir.


11- Bir önceki aşamayı tamamladıktan sonra altı tane batıp sonrasında iki tane birden alarak ilmekleri eksiltmeye başlıyoruz. Bu işlemi beş defa tekrarlıyoruz.
12- Bu aşamada altı taneli yaptığımız işlemi beşe düşürerek beş defa tekrarlıyoruz. Sonrasında dörde düşürüp beş defa tekrarlıyoruz. Bu işlemi bire düşürene kadar yapıyoruz.


13-14- Bu aşama ikiye düşürüp beş defa tekrarladıktan sonraki halidir. Bu aşamada hemen doldurma işlemini yapıyoruz.


15- İsteğe göre lavantamızı da dolduruyoruz.  
16- Birer tane batıp iki tane birden almaya doldurduktan sonra başlıyoruz. Beş defa aynı işlemi tekrarlıyoruz. Zaten kendiliğinden kapanacaktır.


17- Bitirdikten sonra ucundan biraz ip bırakıyoruz.

18- Bu ipi bir iğne yardımıyla içine sokuyoruz.


19-20- İpi alttan geçirip üsten çıkarıyoruz. Dışarı çıkardığımız kısmı keserek ipi gizlemiş oluyoruz.
amigurumi kalp yapımı
Veee SON :)

Eminim hepiniz harika işler çıkaracaksınız. Ve umarım anlatabilmişimdir.
Saygılar ve kocaman sevgilerimle... Hoşçakalın ♡
 Ayşenur 

Yazar Hakkında
Selamlar,
Ayşenur ben. 20 yaşında ama hala 15’inde gibiyim. Çocuk ruhlu biriyim de diyebilirim :) Karabük Üniversitesi'nde İlahiyat okuyorum ve henüz birinci yılımdayım. Kitap okumayı, fotoğraf çekmeyi ve her türlü elişiyle uğraşmayı çok seviyorum. Yaklaşık bir yıl önce kadar bir blog açtım. Çok seviyorum aslında. Yazmayı da blog yazılarını okumayı da. Lakin okuldan, derslerden, ödevlerden ve kültürel birkaç etkinlikten ötürü vakit ayıramıyorum. Yazmış olduğum birkaç yazım var. Okumak için blogum;  Nur’un Renkli Dünyası’nı ziyaret edebilirsiniz. İnstagram hesabım @nurylmaz11 'e de beklerim :) Umarım Heybemdeki Huzur için yazmış olduğum yazımı da beğenirsiniz :)
Teşekkürler, kocaman sevgiler ♡

5 yorum:

  1. Hobini Anlat yazilarini uzun zamandir cesitli sebeplerden oturu ihmal ediyordum. Maalesef bu guzel yaziyi da ancak bugun yayinlamaya firsat bulabildim. Bu sebeple senden bir kez daha ozur diliyorum. Aysenurcum, yazin harika olmus dogrusu. Fotograflarina bayildim hele:) Talimatlari izleyerek ben de baslayacagim insallah amigurumi kalpcikler yapmaya. Ellerine, emeklerine saglik arkadasim. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Hiç sıkıntı değil güzel yürekli arkadaşım. Senin için bir şeyler yapabiliyor olmak benim için en büyük mutluluk ♡ Eminim çok güzel olacak yapacağın kalpcikler :') Kolay gelsin. Kocaman sevgilerimle ♡

    YanıtlaSil
  3. nası güzel nası tatlı olmuş emeğine sağlık Ayşenur'un :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel. Çok beğendim.. Nasıl güzel olmuş birince.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ediyorum. Beğenmiş olmanıza çok sevindim :)

    YanıtlaSil