Hobini Anlat!- Vurma Keçe (Kuru Keçeleme)

Öncelikle beni bu etkinliğe davet eden Esra'ya teşekkür ederim. Vurma keçe (kuru keçeleme olarak adlandırılabilir) yöntemi pek yaygın olmayan ve oldukça zahmetli bir yöntemdir. Ben böyle bir el sanatının olduğundan haberdar değildim. KYK yurtlarında bir dönem öğrenciler için el sanatları kursu açılmıştı. Ben oraya giden kişileri kıskandığım için bu kursa başladım :)




Kursa başlayan arkadaşlara hocamız örgüyü gösteriyordu ama ben örgü örmeyi bildiğim için hocam beni keçeye yönlendirdi. Kendi de sonraları benden pek bir şey ummadığını itiraf etti :) Çünkü her şeye bahane bulmuştum (Takı tasarımı, iğne oyası, ahşap boyamayı önermişti öncesinde, farklı olmak istedim ve buna başladım).



Bu el sanatına başladığınızda zorunlu olarak almanız gereken iki şey var. Fırça ve 7'li vurma iğneniz. 7'li vurma iğnesi dediğimiz aletin içinde 7 adet iğne bulunuyor. ve daha geniş alanlara vurma işleminde size zaman kazandırıyor. Ama bir öğrenci için bunları satın almak birazcık bütçeyi sarsıyor. Satılan yere göre değişmekle birlikte; fırça 15- 30 TL, 7'li iğne 15-25 TL arası değişmekte. Ayrıca yedek iğne almak zorundasınız. Bunları da 7-15 TL arasında bir ücret ödeyerek temin ediyorsunuz. Bu tekli iğneleri küçük bölgeleri ve ayrıntıları çalışırken kullanıyorsunuz.





Gelelim en önemli malzemelerimiz keçelerimiz. Bunları keçe yünü olarak sipariş ediyorsunuz. Biz nakonun ürünlerini kullanıyorduk. Hocamız diğerlerinin içinde sentetik maddeler bulunduğu için rahat çalışamayacağımızı söylemişti. Ben de ilk başta Nako marka yünleri temin edemediğim için çalışırken çok zorlanıyordum.Ne zorluğu var diye soracak olursanız çalışırken sentetik keçeler kayıyor sabitlenmiyor. Keçe yünlerini nako yanlış hatırlamıyorsam renk çeşitliliği açısından 5li minik paketlerde satıyordu. Bu paketleri de A B C vs olarak gruplandırmıştı sipariş kolaylığı açısından.



Benim ilk işim havlu üstüneydi. havlunun üstüne figürleri işliyorduk. Sizlerde kıyafetlerinize farklılık yaratmak adına desenleri kazaklarına ve diğer giyim eşyalarınıza uygulayabilirsiniz. 



Uygulama işlemini yaparken dikkat edeceğiniz bir diğer husus ise iğneyi dik tutmak ve dik batırmak. Aksi halde iğneniz kırılabilir.




Keçeleme işlemi yapacağınız bölgeyle yapacak işlemleriniz bittikten sonra; yaptığımız işlemin uzun ömürlü olması için sabunlu suda 1 gece bekletmeniz uygun olacaktır. Ayrıca kuruduktan sonra ütüleme işlemi yapacaksınız. Araya nemli bir tülbent koyarsanız daha iyi olacaktır. 
Benim söyleyeceklerim bu kadar :)
Umarım yararlı olmuştur.

                                                                                                                                                                                                                       Hanesüs

7 yorum:

  1. Esracığım bu yoğun döneminde beni kırmayıp kuru keçelemeye ilişkin bilgilerini bizlerle paylaştığın için çok teşekkür ediyorum. Çok açıklayıcı bir yazı hazırlamışsın. Yaptığın havlu ve cüzdana da bayıldım. Uzun süredir denemek istediğim bir teknik. Umarım yakın zamanda ben de dener, çalışmalarımı paylaşırım. Sınavlarında başarılar dilerim canım. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. güzel bir çalışma elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. ahh harika böyle yetenekleri olan insanları çok kıskanıyorum çünkü benim yok :D ellerinize sağlık çok açıklayıcı bir anlatım olmuş.

    YanıtlaSil
  4. harika bir paylaşım olmuş, etkinlik için Sana güzel katkısı için Esra' ya teşekkür ederim.Değişik bir teknik bu işler hakkında hiç bilgim yoktu artık daha bir ilgiyle inceleyeceğim bu tarz ürünleri.sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. emeğinize sağlık ilgilenirseniz hobi etkinliğime beklerim

    5.HOBI ETKINLIGI
    http://www.obiranne.net/2015/12/5-hobi-etlinligi-basiyor.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sartlari okudum Muge Hanim ama uretim icin en azindan 1 aylik sure ongorulmus olsaydi.. Calistigim icin yetistirip yetistiremeyecegimden emin olamiyorum. Normalde katilmayi cok istiyorum biliyorsunuz..

      Sil
  6. Ne guzel bir Paylaşım be ne guzel bir etkinlik bayıldım.... Üretmek zaten güzel hele de severek el emeği üretim gibisi yok galiba. Bir nevi sanat zanaat degıl ;) ellerine sahlık yapan kişinin. Ben de bir hobi edinmek istiyorum

    YanıtlaSil