Aralık Ayı Okuma Hedefim

Yorganın altında gizli gizli blog okuyanlar, "Ayy yazıma yorum gelmiş midir?" diyerek ikide bir gmailini güncelleyenler, hafiften gözleri kapanırken blog kontrol panelinde minicik turuncu bir yazı görünce sevinçle gözleri parlayanlar! İyi geceler hepinize ;)



Ankara'ya ilk kar düştü bu gün. Ben evden çıkana kadar da tüm masumiyetini yitirmiş, ortalığı bulamaca çevirmişti çoktan. Gökten nazlı nazlı düşerken hayran hayran izleyen insanoğlu için postallarının altındaki kar taneleri artık bir külfetten öte başka bir şey değildi. Haber bültenlerindeki "kar sevinci" haberlerinin yerini "kar çilesi" haberlerine bırakacağı günler yakındı. Ve insanoğlu hep nankördü. Dedi Esra... :)

Neyse efendim gelelim aralık ayı okuma hedefime. Böyle bir hedef belirlemenin şahsım adına faydalı olacağına inanıyorum. Bu şekilde hangi türlere ne kadar ağırlık verdiğimi ve ay sonunda yolun neresinde olduğu daha net görme imkanım olmuş olacak. Üstelik üzerimde manevi bir cebir de oluşturacağından okuma aşkımı tetikleyecek :)

Aralık Ayında Okuyacağım Kitaplar

1- Küçük Prens - Filmin Romanı 
Bir Küçük Prens hayranı olarak bu kitabı okumazsam ayıp ederim Küçük Prensime diye düşünüyorum.

2- Böğürtlen Kışı - Sarah Jio 
Mutluluk Postası etkinliği için aldığım ancak çok bilinmesinden mütevellit etkinlik için içime sinmeyen velhasıl elimde patlayan kitaplardan :) Umarım herkesin yakalayamadığı çok ince bir nüans yakalar, ballandıra ballandıra anlatırım da burun kıvıran sizler pişman olursunuz :) (Etkinlikle ilgili sorunlarla uğraşan yazar burada tripten tribe girmektedir)

3- Asr Suresi Tefsiri - Aksekili Ahmed Hamdi
Beni en çok etkileyen surelerden biri olan Asr Suresi'nin manasını çok daha detaylı öğrenmek, üzerinde tefekkür etmek istiyorum. Kitabın baskısına da vurulduğumu söylemeden edemeyeceğim.

4- Ateşi Kıvılcımken Söndürmeli - Tolstoy
Hayat düsturum. Sonunda cayır cayır yanmamak için evet, kesinlikle: "Ateşi kıvılcımken söndürmeli":)

5- Hristiyanlık'ta Reform ve Protestanlık Tarihi - Prof. Dr. Ali Erbaş
Yaşayan dünya dinlerine ve mezheplere karşı özel bir ilgim var. Protestanlığın ortaya çıkışındaki tarihsel arka plan ve sosyal yapı da dikkate alındığında kesinlikle severek okuyacağım bir kitap olacak.

6- İslomofobi Endüstrisi - Nathan Lean
Günümüz Batı toplumlarında çığ gibi büyüyen bir dalga islamofobi. Bu zihniyet doğrultusunda bir Müslüman olarak nasıl algılandığımızı değerlendirmek adına güzel bir kitap.

7- Milena'ya Mektuplar - Franz Kafka
Bu kitabı okumadan 2015 perdesini kapatmak istemiyorum :)

Umarım ay sonunda hepsine ilişkin okuma notlarımı paylaşma fırsatım olur sizlerle.

Unutmadan... Mutluluk Postası -3K için kış temalı 20 kitap incelemesini içeren çok faydalı bir yayın hazırlamış Sevgili Bir Poşet Kitap. "Kış temalı kitap bulamıyorum" diye hayıflanıp duranlara ilaç gibi geleceğine eminim :)

Bir de etkinlik sonunda okuduğumuz kitapların yorumlarını paylaşalım diyoruz. Bu hem etkinliğe hem kitaba hem de kışa olan bir vefa borcudur dostlar, unutmayın :) Kitap yorumlarını paylaştıktan sonra yayının linkini Bi Poşet Kitap'a mail atarsanız, kendisi bir fedakarlık göstererek hepsini tek bir çatı altında birleştirecek. Böylece bir nevi bir hatıra yayını daha oluşturmuş olacağız. Etkinliğimizin hizmet ettiği ikincil amaç da kış temalı kitaplar hakkındaki fikirlerimizi kitapseverler ile derli toplu bir biçimde paylaşmak olacak. Gece gece ne ağır sorumluluklar yüklüyorum ben böyle size yahu :) Etkinlik katılımcılarının omuzlarına yeni yeni sorumluluklar yüklemeden ben gideyim en iyisi. Görüşmek üzere! :)

16 yorum:

  1. Böyle bir etkinlik düzenleyerek beni daha etkinliği ilk gördüğümden beri heycanlandırdınız eşleştiğim kişiyle de tanışınca daha da mutlu oldum siz epey yoruldunuz ama değecek tekrar çok teşekkürler :)
    Okuma hedefinizi inşallah gerçekleştirirsiniz sizden ilham aldım bende bir liste hazırlayım kendime ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasanan aksiliklerden sonra boyle olumlu bir yorum almak beni cok mutlu etti:)
      Sizin listenizi de bekliyorum:)

      Sil
  2. Ankara'ya kar yağdı dendiğini gördükçe pek bir mutlu oluyorum ben yahu :)) Hiç sevmezdim, Allah'tan artık (inşallah) kar mar görmeyeceğim. Ayrıca o liste ne ki, havada karada okur sonra yorumlarını paylaşırsın bizimle. 3'ünü biliyorum, okudum; ama tabii bu noktada senin görüşlerin önemli oluyor. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Izmir'de misin sen simdi. Oyle geldi bana:) Bol gunesli gunlerin olsun oyleyse her anlamda:) Aslinda kolay bir hedef ama diger mesguliyetlerle birlikte dusununce yine de ulasamama ihtimalim var gibi :) Bakalim neler bulacagim kitaplarda :)

      Sil
  3. Kitap isimlerini okumak bile mutluluk verici. İçlerinden okuduklarım var, güzel kitaplar seçmişsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, secimlerimi begenmene sevindim :)

      Sil
  4. Vuhuu müthiş bir liste olmuş! Çoğunu okumadım ama merak uyandırıyor senin yorumlarına göre bakarız artık^^ ben listeyle okuyamıyorum ya nedense üzerimde bi baskı oluyor böyle alışmışım sorumsuzluğa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay iyi ki bi liste yaptım ya şimdi elim başka başka kitaplara gidiyor :) Ben de sanırım yapmayacağım bir daha. Yorumlarımı paylaşırım mutlaka :)

      Sil
  5. Böğürtlen Kışı güzel bir kitaptı. Hiç Sarah Jio okudun mu bilmiyorum ama yazarın diğer kitaplarıyla aynı tarzda yazılmış bir kitap. Ben başroldeki karaktere biraz kızsam da severek okumuştum.

    Milena'ya Mektuplar'ı yıllardır okumak istiyorum ama bir türlü kısmet olmadı. Umarım en kısa zamanda okuyabilirim.

    Kitap yorumlarını aynı çatı altında toplamak iyi fikirmiş. Kitabıma kavuşunca önceliği ona vereyim bari :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böğürtlen Kışı okuduğum ilk Sarah Jio kitabı olacak. Konusunu ve anlatımını beğendim, şu an kitabın ortalarındayım bakalım :)
      İkimizin de bir an önce okumasını ümit ediyorum öyleyse :)
      Evet, kesinlikle güzel bir iş çıkacak ortaya inşaallah

      Sil
  6. 3-5-6 sıralı kitaplar alanım olduğu için mi neyse dikkatimi çeken kitaplardan. tebrik ederim. iyi okumalar

    YanıtlaSil
  7. O karlı havada, pencere kenarında, yanımda kahvemle olsaydım da okusaydık kitabımızı beraber...:) Kar görünce imreniyorum bir Adanalı olarak... Tabi siz elbet sıkıntısını da çekiyorsunuz.. Adanalıya kar uzaktan hoş gelir..:)
    İyi okumalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama ben beklerim ki sizi böyle derseniz... Kurabiye de yapardım ben yanına hem :)

      Sil