İki Satır


iki satır


   Bu gün aldığım bir kararla bloguma her gün iki satır olsun bir şeyler karalamaya karar verdim. Çünkü, blogum yaşadıklarımı yansıttığım bir mecra olmaktan öte benimle yaşayan bir varlık olsun istiyorum. Her gün yazmanın zorluğu aşikar. Nicelik artarken nitelikten ödün vereceğim endişenizi de anlayabilirim. Ancak ben profesyonel kaygılarla yazmıyorum. Sadece yazıyorum. Yazmadıkça eksik olduğumu biliyorum. Kaldı ki hiçbir insanın günde iki cümlenin dahi olsun ruhuna dokunmadan başını yastığa koymasına da gönlüm razı değil. 

   "Kelimelerin bekaretini bozmak..." bu ifade nereden kulağıma çalındı acaba? Kafka'dan olabilir mi? Mümkün. Her neyse. Az önce yazdığım cümle bu çağrışımı yaptı sanırım. Kanaatimce pek hoş bir betimleme olmasa da anlatmak istediğim şey tam olarak bu aslında. Kalemimizden satırlara dökülen her bir sözcüğün kaderini değiştiriyoruz farkında olmadan. Kimi zaman hoyratça tüketiyoruz ellerimizde kimi zamansa şefkatle aralıyoruz ardındaki derin manayı. Niyetimiz ne olursa olsun kendimizden izler bırakıyoruz onlarda, silinmemek üzere. Üzerlerine parmak izlerimizi hapsediyor, kimliklerimizin bir suretini yapıştırıyoruz yüzlerine. Ve belki de bu yüzden en çok da yazdıklarına dikkat etmeli insan. Kelimelerin boynuna yükleyeceği ağır yükten mesul olduğunu iyi bilmeli. İyisiyle kötüsüyle, kendi ruhundan yansıyanlarla kelimelere hayat verebilme cesaretini de gösterebilmeli aynı zamanda. Yazmak bu sebeple, biraz da elini taşın altına koymak bana göre.

   Kimi zaman kırk kat bohçadan çıkardığım naftalin kokulu haliyle kimi zamansa tüm duruluğuyla ansızın önünüze dökülüveren kelimelerle size sunduğum hayat benim. Anlattığım kadar hayatım, yazdığım kadar varım sizin nezdinizde. Çok yolum var biliyorum. Kelimelerin hakkını verebilmek için daha çok zaman var önümde. İncittiğim kelimelerim, eksik bıraktığım cümlelerim yine olacak elbet ama ben yazmaya devam edeceğim. Ta ki ben onlardan, onlarsa benden razı oluncaya değin.

15 yorum:

  1. Kesinlikle çok iyi bir karar... Hem yazmak güzeldir..:) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kararlıyım inşallah, bakalım başarabilecek miyim? :)

      Sil
  2. Fikrini çok beğendim bende yapmak istiyorum ama yapamadım.Yazılarını merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haydi sen de karar ver ve başla bir an önce Meryem :) Hem aşurenin çok olanı makbul değil mi? :)

      Sil
  3. Yaz güzel kardeşim yaz iki satır da olsa yaz.Çünkü yazmayınca sen merakta kalıyorum iyimisin,mutlumusun sormak istiyorum haliyle iş hayatına da atıldın ben seni meşgul etmeden senden haber almanın yolunu bulmuş olurum sen yazarsan hüznünü yaz,sevincini yaz,sağlığını yaz yaz da kalbinden geçenleri bilip o yolda dua edeyim yaradana sağlık,huzur,mutluluk, kazanç neyse gönlünden geçen...seni seviyorum.öpücüklere boğuyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle dostlarım olduğu için ne kadar şükretsem az.. Bir yazıma binaen hüzünlenen, sevinen.. Dualarını benden esirgemeyen.. Ablacığım ne rahatsızlığı, ne zaman sohbet etmek istersen bir telefon kadar yakınım sana biliyorsun :) Ama sık sık da yazacağım inşallah. Kararım o yönde. Ben de sevgiyle kocaman kucaklıyorum seni ablacığım. Kendine çook iyi bak e mi:)

      Sil
  4. 2 satır taam annaştık o zaman :) yaaa iyi ki yorum yaptın yaaa ayyy huzurlu anılarını okurum kiiii oleeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Deep:) Biz senin gibi öyle her gün uzun uzun döktüremiyoruz ki üstad, anca iki satır :)

      Sil
    2. ha haaa heybemdeki huzur adın yeter bir keree :) bi de iki satır bile yeterlidir çoğu zaman :) üstad da sana benzer hihihiiii :))))

      Sil
    3. Ay sağ ol Deep :) Bana mı benzer? He he yok artık :-P

      Sil
  5. Kelimeler hayata çağırdıkca can bulur dönüşür onlar da Yaşar bizim gibi bol bol kullanmak iyidir kelimeleri her gun yazın birşeyler biz yazamıyoruz ÇOĞU zaman bari sizden okuruz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de yazın ama.. hep birlikte can verelim kelimelere :)

      Sil
  6. yazmak cok guzeldır :) ozellıkle bekleyen okuyan varsa :) Elınıze saglık baslamısken bırakmayın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cesaretlendirdiğiniz için çok teşekkür ederim :) Okuyanın olması da büyük nimet haklısınız

      Sil
    2. Kesinlikle öyle:) bazen kimse okumasada yazarim diyorum sonra o zaman git gunluk yaz diorum tekrar :)

      Sil