Cumartesi Rutini

Hafta sonu olması münasebetiyle azıcık da olsa geç kalkılır. Uykudan gözünü açar açmaz da makineye bir posta çamaşır atılır. Çünkü bilinir ki balkonsuz bir evde beyazlar - açık renkliler - koyu renkliler üçlemesini bir çırpıda kurutabilmek her yiğidin harcı değildir.

cumartesi rutini

Hafta içi çoğunlukla 3-5 kuru meyve ve 1 bardak sütle geçiştirilen diyet menüsünden bozma kahvaltı yerini piremseslere layık bir kahvaltıya bırakır. Tek başına yaşanmasına rağmen üşenilmez, çay BİLE demlenir :) "Tabii ki televizyon olmazsa olmaz" denir ancak, adam akıllı bir program aranırken çay soğur. Her kanalı  "Kimin eli kimin cebinde? Az sonra!"lı magazin programları işgal etmiştir çoktan. Hafta içi eşek gibi çalışan millete canım cumartesi sabahlarını başkalarının hayatlarını izleyerek geçirmenin reva görülmesine bir anlam verilemez, gündeme dair bir programın yakalanması ile kahvaltıya farklı bir boyutta devam edilir.

hafta sonu kahvaltısı


"X dakika içinde temizliği bitireceğim" gibi bir hedef belirlenerek kollar sıvanır, kulaklık takılır, temizliğe başlanır. Temizlik sırasında umutsuz ev kadınlarına bağlamamak için Sıla'dan atarlı giderli bir parçanın dinlenmesi eftaldir.



Hafta içi 19:30 da eve gelip bırakın yemek yapmak bazen yemek yemenin bile bir hayal olduğu düşünülerek iki kap yemek pişirilir. Buzluktaki kışlıklardan bir menü oluşturmak esastır. Annelerin buzlukları boşaldıkça yaşadığı görülmeye değer sevinçleri sizin sıfatınızda da yerini bulmuştur artık. "Şu kıymadan da köfte yapıp atsam mı buzluğa?" sorusuyla bayat ekmek ararken, tüm mutfağın "Şimdi ev hanımı oldun!" diyerek sizi gururla tebrik ettiğini işitir gibi olursunuz :) Buzdolabında akan kokan ne varsa tespit edilir. İş maydanozların hepsini ayıklayıp kavanoza doldurmaya kadar götürülür.



Yemekler pişerken o sıra en çok ihmal edilen/ en çok sıkıntısı olan/ en konuşulası arkadaş aranır. Muhabbet esnasında çekmece düzenlemesi gibi incikli cıncıklı işlerin araya sıkıştırılması da ihmal edilmez. Keyif kahvesinin pişmesine yakın ses tonu hafiften konuşmanın son bulacağını haber verir kıvama getirilir ve bu uzun konuşma nihayete erdirilir. Sonra gelsin blogsal faaliyetler :) Mevcut bloglar okunur, yeni bloglar keşfedilir, yeni etkinliklerin alt yapısı oluşturulur, gelecek yazılara dair konu başlıkları belirlenir. Velhasıl bloggerlık zor zanaattir :)

keyif
Son posta da makineden çıktıktan sonra çamaşırlardan ötürü ev panayır yerine dönmüş, e çoktan da akşam olmuştur. Portakal çiçeği kokulu minnak ev onuncu kontrolden sonra Allah'a emanet edilerek sıla-i rahim etmek üzere yola çıkılır.

yolculuk


Kah "Şu kamyonun arkasına takılarak Samsun'a kadar gidebilirim" güvensizliği kah "Ben şeridimden gidiyorum çok istiyorsan solla geç kardeşim!" tribi kah "E hadi ben şu kamyonu sollayamam da eşek kadar adam sen de mi sollayamıyorsun yaa. Geçsene kardeşim!" modunda sağ şeritten giden aracı taciz etme isteği ve olmazsa olmaz "Şunun gittiği yere bak. Nereye giriyorsun yaa?!" nidaları eşliğinde sağ salim eve varılır.

Artık bundan sonrası anne yemekleriyle beslenme düzenine bir günlük es verme, hafta içinin geniş özetini geçme ve her şeyin yolunda olduğuna dair olumlu bir izlenim bırakarak ailenin içini rahat ettirmekten ibarettir :) Pazar gününün gidişatı da az çok ortada olduğundan, "Nerden bulur bu insanlar gezip tozacak vakitleri?" sorusu ile Halil Sezai vari sitemkar bir hale bürünmek de ihmal edilmez. Yalnızlığa hamd-ü senalar edilerek bir cumartesi böyle kapatılır :)





25 yorum:

  1. Olsun bu düzenin de güzellikleri var. Böyle bir gün geçirmenin hasretımdeyım ben şikayet değil benim ki böyle günlerim de olacak ins ileride. Pazar da olsa her Sabah mecburen 5 de kalkarım afıllı guzel bir kahvaltı hazırlayıp çocuklarım derdinden oturup yiyemem mesela. Temizlik ise en belalısı cocukların sustuğu 10 dakika biryerleri temizler sonra çocuklara dönerim onlar bırakınca yine dinlerim temizlikte nerde kalmıştım diye. Vileda kovası sabah dolar aksama kadar dolu kalıt hatta ÇOĞU zaman aksam sizdıgım ıcın sabaha kadar bekler o su o kovada. Velhasıl söyle keyif kahvesi postu paylaşanlara yalnızlıktan şikayet edenlere sabır demek isterim o günler de geçecek ve o yalnızlığı arayacaksınız. Benim de bu günlerim geçecek ve bu günlerimi arayacağım ileride :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle oyle, cok da sikayetci degilim aslinda. Severim yalnizligi:) Bazi konularda insanin bunaldigi da oluyor tabii. Hatta buna iliskin bir yazi yazayim ben :)
      Anne,es olma boyutuyla bu isleri dusununce gozumde buyumuyor degil. Allah kolayliklar versin, sizi de hayirlisiyla keyif kahvesi icebileceginiz gunlere eristirsin insallah. Sevgiler :)

      Sil
  2. Her zaman huzurlu mutlu bol sıla-i rahimli cumartesileriniz olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim sizin de :)
      Yalniz annemlere 40 dakikada gidebildigim icin benim icin kolay oluyor sila-i rahimler :)

      Sil
  3. Çok güzel bir post olmuş canım bende bir günümü bu şekilde yazmak isterdim ama dediğin gibi bloggerlık zor :) bu arada bloğunun takikipçisiyim bende beklerim sevinirim :=)

    hoşçakal!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hos geldin blogunu ziyaret edecegim :)
      Eglenceli oluyor, firsat buldugunda yaz bence :)

      Sil
  4. Bunların hepsini bir güne sığdırabiliyorsanız, Allah aşkına sizin bir gününüz kaç saat =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev kucuk temizlik o yuzden daha kolay :) Isteyince yetisiyor bir sekilde :)

      Sil
  5. hihi çok tatlı ya, ya yalnız yaşıyon ama üç parti çamaşır yıkıyon ha, o köfte patates fotosu en güzeliydi. temizlik yaparken kulaklık oluyo mu ya ben de deneyim bakayım. bu rutini pazar günü yapıyom ben de :) akşam yemeğe anne evine gidiyon demek ki gece kalmıyon mu orda :) pazarı annenlerde geçirmiyon mu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mecbursun bir yerde Deep, acik renklilerin morarma tehlikesi beni buna zorluyor. Kofte patatesim iyidir ama sosuna biber salcasi da koyuyorum bak bi dene :) Cok da iyi oluyor hem de. En azindan kendi gurultunu duymuyorsun bunu da dene bence:) Pazari orada geciriyorum. Tabii her hafta gidilmiyor ama gittigimdeki rutin bu :)

      Sil
    2. yani ailecek karadenizlisiniz he :)

      Sil
    3. Nasil yani? Ben bir sey mi kacirdim? :)

      Sil
    4. samsuna gidiyom demişsin ya. 40 dakka yol demişsin. yani, karadenizli misiniz ailecek dedim işteee :)

      Sil
    5. Hayır, bazen şerit değiştirmemek için bir kamyonun arkasına takılıp Samsun'a kadar gidebilirim dedim :) Ankaralıyım ben, evim Samsun yolu üzerindee :)

      Sil
  6. Güzel bir düzen kurmuşsun. Sıla'nın Gol şarkısını ben de çok severim. Yemekler de çok lezzetli görünüyor. Sanırım ben hiçbir zaman iyi yemek yapabilen biri olmayacağım :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen tıkanıyor, en ufak bir müdahaleyi kaldırmıyor aslında. Daha esnek bir düzen kurmayı umut ediyorum ben de :)
      Gol'ü yeni keşfettim ve bayıldım :)
      Teşekkür ediyorum, ben de tariften baka baka yemek yapma aşamalarını yeni yeni geçiyorum aslında. Maharet tarifte :)

      Sil
  7. A o benim LG notebookum :) Emektar, dizimin dibinde olmasa resmen o diyeceğim. Aynısı. 3-4 yıl kullanmıştım, birkaç ay önce laptop aldım şimdi onu kullanıyorum. Duygulandım inan ki. Notebookuma şefkat göstermeye gidiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Benimki de 5 yasina girdi ablasi :)
      Laptopunu gule gule kullan bu arada. Benim ufaklik elimde paralanacak gibi gorunuyor :):)

      Sil
  8. Hafta sonu rutini genelde böyle heralde biz hanımlarda:) Kurutma makinesi hayat kurtarır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mecburen oyle sanirim :)
      Kurutmali camasir makinesi benimki ama maalesef her seyi kiris kiris yapiyor. Gunun ucte birinde de yikama+kurutmayi tamamlamasi cabasi. Kullanmiyorum o yuzden

      Sil
  9. Hiii sen yalnız mı yaşıyorsun ben gibi.. ama ev harika, maşallah.. Çoook beğendim.
    çamaşır faslında bence çok da yorma kendini ben biriktirip iki haftada yıkıyorum, daha iyi oluyor. Ha bir de gece yıkama olayı var. İşin ekonomik kısmı o da . :D Ama ütü, ondan nefret ediyorum bak. Blog işlerini de baya boşladım zaten. Bu gidişle bırakıp giderim :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeet:) Cok tesekkur ederim canim daha guzeli sana nasip olsun insaallah :) Acik renklileri benim de iki haftada yikadigim oluyor. Gece sizip kaldigim icin pek aksam yikamiyorum ama dur bunu da deneyeyim :) Utuu.. En sevdigim (!) Hayir yaa boslamaa.. Her bloguna delice emek verip sonra sonra sil bastan su manyak arkadasindan feyz al biraz :D

      Sil
  10. Ne demek istediginizi anlayamadım sayın adsız

    YanıtlaSil